گزارش/

جماعت فتنه گر ديروز مشتاقان رياست جمهوري امروز

روزنامه هاي اصلاح طلب كشور چند روزي است در سر خط خبري خود شرايط اصلاح طلبان را به گونه اي ترسيم مي‌كنند كه گويا در حق آنان ظلم بزرگي شده است!

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، روزنامه‌هاي اصلاح طلب كشور چند روزي است که در سر خط خبري خود شرايط اصلاح طلبان را به گونه اي ترسيم مي‌كنند كه گويا در حق آنان ظلم بزرگي شده است.

جرايد اصلاح طلب کشور  اين روزها ديواري کوتاه تر از ديوار اصولگرايان پيدا نکرده اند و به گونه اي اخبار خود را منتشر مي‌کنند که اصولگرايان مانع اصلي وحدت اصلاح طلبان هستند.

اصلاح طلباني که تا ديروز گرداننده اصلي و مدير فتنه88 بودند در عين ناباوري امروز که تا انتخابات رياست جمهوري چند ماهي بيشتر باقي نمانده است حرف از نظام و قانون مي‌زنند!

يکي از روزنامه‌هاي اصلاح طلب در گفتگويي جالب با علي اکبر اوليا نماينده اصلاح طلب سابق مجلس شوراي اسلامي شرايط اصلاح طلبان را خوب توصيف نمي‌کند.

*شرايط اصلاح طلبان خوب نيست و فضا هم بسيار سنگين است

علي اكبر اوليا نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با يكي از روزنامه هاي كشور گفت:شرايط اصلاح طلبان خوب نيست و فضا هم بسيار سنگين است.

وي ادامه داد: اصلاح طلبان حتي نمي‌توانند يك جلسه ساده برگزار كنند! و از آن طرف رقيب توقع دارد در اين شرايط ما مشاركت هم داشته باشيم تلاش‌هايي هم كه الان در جزيان است بسيار جسته و گريخته و از روي دلسوزي و احساس مسئوليت است و گرنه مشخص است كه با باقي ماندن اين فضا اصلاح طلبان نمي‌توانند به يك كانديداي واحد برسند.

شايد آقاي اوليا به اخبار و رسانه دسترسي ندارد اما اصلاح طلبان اين روزها در نهايت آزادي جلسات انتخاباتي برگزار مي‌کنند و عکس هاي اين جلسات شاهد خوبي بر برگزاري آزادنه جلسات آنان است که از سوي رسانه هاي جبهه اصلاحات منتشر مي‌شود.

اين اولين باري نيست كه يك اصلاح طلب از شرايط سخت مي‌گويد چندي پيش هم مجيد انصاري ضمن گلايه از وضع بد اصلاح طلبان گفته بود: جريان اصلاحات انسجام خود را دارد، هرچند فعاليت‌هاي احزاب و گروه‌هاي آن به دليل برخي موانعي كه وجود دارد، مانند محدوديت در اطلاع‌رساني از طريق سايت‌ها و روزنامه‌ها يا عدم امكان برگزاري جلسات عمومي محدود شده است و فعاليت پويا و اثرگذار تا حدود زيادي ندارد.

با کنار هم قرار دادن اظهار نظر هاي اصلح طلبان مي‌توان به پازل جديدي رسيد که آنان در يک خط خبري هماهنگ قصد دارند به جامعه القا کنند که با محدوديت اصلاع رساني مواجه هستند.

*القاء جديد رسانه هاي اصلاح طلب

اختلاف ميان جبهه اصلاحات بر كسي پوشيده نيست تا جايي که  اصلاح طلبان خود نيز به اين مسئله اعتراف صريح دارند اما رسانه هاي اصلاح طلب قصد دارند با تاكتيكي خاص اصولگرايان را مقصر اصلي ايجاد اختلاف و عدم وحدت  نشان دهند.

 اختلاف ميان اصلاح طلبان بر سر چيست؟؟

پاسخ اين سوال را از  ذاكري كه فردي اصلاح طلب است جويا شديم وي به خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران گفت: برخي اصلاح طلبان تندرو خواستار تغيير نظام هستند و اصلا به جمهوري اسلامي اعتقادي ندارند.

وي افزود: برخي ديگر از اصلاح طلبان در جهت اهداف نظام تلاش مي‌كنند و اختلاف ميان اصلاح طلبان برانداز با ميانه‌روها از همين جا شروع مي‌شود.

اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي اظهار داشت: در انتخابات مجلس شوراي اسلامي هنگامي كه اصلاح طلبان ميانه رو براي نمايندگي مردم كانديدا شده بودند تبليغات منفي اصلاح طلبان برانداز موجب شد تا آنان از ورود به مجلس بازبمانند.

*هر مانيفيست مساوي يك شكست

در اوايل بهمن ماه سال گذشته پس از آنكه خاتمي بزرگترين آسيب اصلاحات را نداشتن مانيفست عنوان كرده بود، ماموريتي را به حجاريان داد تا وي مانيفستي را تهيه و مسير آينده جريان اصلاح طلبي را تدوين كند.

مانيفست تهيه شده توسط حجاريان بر سه محور اصلي تنظيم شده است:

1.حضور حداكثري در انتخابات يازدهم رياست جمهوري با معرفي نامزد مطلوب جبهه اصلاحات كه تمامي شرايط مد نظر سران اصلاح طلب را داشته باشد.

2.معرفي نامزدي از جريان اصلاحات و استفاده از چهره هاي  همچون عارف،نجفي و اسحاق جهانگيري كه در جريان فتنه 88 حضور ونقشي مشهود نداشته اند و نظام نيز در خصوص آنان رويكردي منفي نداشته باشد.

3.توافق بر سر معرفي نامزد حداقلي جريان اصلاحات و يا توافق درباره يكي از چهره هاي اصولگرايي كه به اصلاح طلبان نزديك تر باشد.

* مانيفست حجاريان شکست خورد/کارگزاران رقيب مانيفست شکست خورده
 
مانيفست حجاريان هم نتوانست اصلاح طلبان را منسجم کند اما طي روز هاي اخير از سوی برخی اعضای حزب کارگزاران سازندگی طرحی پنج مرحله ای جهت "بازسازی جبهه اصلاحات" تهيه  و برای افرادی چون خاتمی و خوئینی ها جهت اعلام نظر اسال شده است.

گفته می‌شود این طرح با نظر عبدالله نوری و مشارکت نجفی تهیه و به عنوان رقیب "مانیفست اصلاحات" که به سفارش خاتمی و توسط کمیته ای به ریاست سعید حجاریان تدوین گردید، مطرح خواهد شد اما هيچ کدام از اين مانيفست ها تاکنون انسجامي را در جبهه اصلاحات ايجاد نکرده بلکه به اختلافات آنان دامن زده است.

آنچه مسلم است اين كه، مردم فتنه88 را فراموش نکرده اند و جماعتي که تا چندي پيش مديدريت اختشاشات را به دست گرفته و در برابر قانون قد علم کرده بودند امروز داعيه دار نظام و قانون شده اند و براي تطهير چهره خود خط آمام(ره) را به ميان کشيده اند.

اين روزها اصلاح طلبان دعواي زرگري راه انداخته اند و در مصاحبه با جرايد، گوي سبقت را از يکديگر ربوده اند.

خاتمي که تا ديروز پيشگو شده بود و قبل از اعلام رسمي نتايج انتخابات موسوي را پيروز صحنه مي‌دانست، در چرخشي 180درجه اي فتنه سبز را که با مديريت خود و هم قطارانش ايجاد شده بود از اصلاحات جدا مي‌داند!

*اختلاف ميان خاتمي و موسوي خوئيني ها شدت گرفته است

اين روزها اختلاف ميان اين جبهه از هم گسيخته به حدي رسيده که موسوي خوئيني‌ها پدر معنوي اصلاحات، خاتمي را مورد هجمه قرار داده و درباره وي مي‌گويد:خاتمي تاتي تاتي مي‌کند!

انتهاي پيام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسن طاقتی
۲۰:۲۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۱
اصلاح طلبان را مرده باید دانست ایشان راحق شرکت در هیج کاری راندارند
آخرین اخبار