در مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب؛

سه هزار نفر در طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده اند

شهروندان مناطق 10، 11، 17، و 19 تهران برای ثبت نام در طرح پزشک خانواده به مرکز بهداشت جنوب مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدرضا خیام زاده ، رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران در نشست خبری طرح پزشک خانواده که صبح امروز 3 مرداد ماه در دفتر ریاست این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان  یکی از متولیان طرح پزشک خانواده در مناطق 10، 11، 16، 17 و 19 شهرداری تهران و ری و اسلامشهر انتخاب شده که از 19 تیرماه امسال رسماً کار خود را در این زمینه آغاز کرده است.
 
وی با بیان این که مرکز بهداشت جنوب از واحد های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران است، گفت: این مرکز یک میلیون و چهارصد هزار جمعیت را تحت پوشش خود داشته و  31 مرکز بهداشتی ، درمانی در آن فعالیت می کنند.
 
خیام زاده تصریح کرد: در مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب 4 پایگاه بهداشتی شهری، 1 پایگاه روستایی، 57 پایگاه مشارکتی و 3 خانه بهداشت وجود دارد.
 
وی ادامه داد: مجموعاً 886 پزشک عمومی در بخش های دولتی مانند درمانگاه ها و بیمارستان ها و در مطب های خصوصی مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب مشغول به فعالیت هستند که قابلیت پیوستن به طرح پزشک خانواده را دارند.
 
رئيس مرکز بهداشت جنوب ادامه داد: تاکنون 366 نفر از پزشکان عمومی این مناطق در سایت سلامت ایرانیان اعلام آمادگی کرده اند که 99 نفر از آنها با دانشگاه علوم پزشکی تهران قرارداد امضا کرده و کار خود را آغاز کرده اند.
 
** تلفن پاسخگوی طرح پزشک خانواده در اختیار مردم و پزشکان
 
خیام زاده با بیان این که تاکنون سه هزار نفر از شهروندان تهران مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب در طرح پزشک خانواده شرکت کرده اند ، اظهار داشت: مردم می توانند پزشک خانواده معتمد را از منطقه شهرداری محل سکونت خود انتخاب نموده و همه خدمات بهداشتی- درمانی خود را بعد از آن از طریق پزشک خود انجام دهند.
 
وی افزود: تلفن مستقیم 66468175 همه روزه از 8 صبح تا 8 شب پاسخگوی سوالات پزشکان و مردم در خصوص طرح پزشک خانواده است.
 
رئیس مرکز بهداشت تهران جنوب تصریح کرد: به ازای هر 500 تا 2500 نفر باید یک پزشک خانواده داشته باشیم و برنامه داریم به ازای هر 30 پزشک خانواده در یک منطقه ، یک مرکز پشتیبانی برای مدیریت و ارائه خدمات بهداشتی ایجاد نمائیم.
 
خیام زاده یادآور شد: حداقل شرایط استاندارد برای انعقاد قرارداد با پزشکان عمومی برای طرح پزشک خانواده، داشتن یک مامای همکار، فضای مناسب در مطب، سیستم کامپیوتری و دسترسی به اینترنت پرسرعت و نداشتن محکومیت نظام پزشکی است.
 
وی خاطر نشان کرد: سازمان های بیمه گر باید زودتر وارد عمل شده و با پزشکان قرارداد ببندند که حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای این امر سه ماه است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.