خوزستان/

33 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بانك های خوزستان ابلاغ شد

مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 33 هزار میلیارد و 826 میلیون ریال تسهیلات مربوط به طرح های نیمه تمام مصوب و مانده سهمیه بنگاه های زودبازده مربوط به سال های 84 و 89 و نیز دستور العمل سال 91 به بانك های استان خوزستان ابلاغ شده است.

   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،' سید خلف موسوی' در جلسه هماهنگی ابلاغیه سهم تسهیلات بانكی برای ایجاد و اجرای تعهد اشتغال استان از سوی معاون توسعه اشتغال و كارآفرینی كشور اظهار داشت: برای سال جاری 131 هزار فرصت شغلی جدید از سوی دستگاه های اجرایی برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جمع كل تسهیلاتی كه به استان خوزستان ابلاغ شده است مبلغ 33 هزار میلیارد و 826 میلیون ریال است كه به تفكیك بین بانك های ملی، صادرات، سپه، تجارت، ملت، پست بانك و بانك رفاه كارگران توزیع شده است.

دبیر كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان این اعتبارات را شامل طرح های نیمه تمام مصوب و مانده سهمیه بنگاه های زودبازده مربوط به سال های 84 و 89 و ابلاغیه سال 91 برشمرد و خاطر نشان كرد: ابلاغیه سال جاری افزون بر 9 هزار 734 میلیارد ریال است كه امسال باید طرح های آن از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط به كارگروه اشتغال و كمیته تخصصی معرفی شوند و بقیه نیز شامل یك هزارو 451 طرح نیمه تمام مصوب مربوط به سال های 84 تا 89 است.

موسوی از مهلت سه روزه استاندار خوزستان به بانك ها خبر داد و افزود: استاندار خوزستان 3 روز به بانك های استان مهلت داد كه اطلاعات مربوط به طرح های نیمه تمام مصوب و مانده تسهیلات بنگاه های اقتصادی زودبازده را به دستگاه های اجرایی و دبیرخانه شورای اشتغال ارسال كنند.

وی گفت: دستگاه های اجرایی نیز مكلف هستند نظر خود را به بانك های عامل و همچنین كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اعلام نمایند.

این مقام مسوول نقش بنگاه های اقتصادی زودبازده كوچك را در كاهش نرخ بیكاری و رشد اقتصادی استان چشمگیر دانست و تاكید كرد: تكمیل طرح های بنگاه های اقتصادی نیمه تمام در اولویت اول استان قرار دارد و دستگاه های اجرایی و بانك ها تمام تلاش خود را برای تكمیل این طرح ها انجام دهند.

مدیر كل تعاون ،كار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار كرد: به دنبال طرح هایی هستیم كه هم دارای توجیه اقتصادی باشند و هم ظرف مدت یك سال عملیاتی شوند تا شاهد رونق و شكوفایی اقتصادی استان باشیم. /س
برچسب ها: تسهیلات ، بانکها ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.