ارومیه/

امیدبخشی به مردم از وظایف مبلغان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امیدبخشی به مردم و تبیین و تحلیل مسائل اساسی کشور از وظایف مهم مبلغان ماه رمضان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، ابراهیم فتح‌الهی در گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ که با شرکت روحانیان اعزامی از حوزه علمیه قم و مبلغان سرتاسر استان آذربایجان‌غربی در محل مصلای امام خمینی(ره) ارومیه با حضور حجت‌الاسلام حسنی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد،‌ اظهار داشت: یکی از کارکردهای اجتماعی دین همراهی رهبران دینی با مردم است.

وی افزود: باید ارتباط با لایه‌های اجتماعی و ایفای نقش حلقه واسط بین حکومت و مردم توسط مبلغان در فرصت‌هایی مثل ماه رمضان محقق شود.

فتح‌الهی یکی از کارکردهای اجتماعی دین را همراهی رهبران دینی با مردم برشمرد و گفت: امیدبخشی به مردم و تبیین و تحلیل مسائل اساسی کشور از وظایف مهم روحانیان و مبلغان ماه رمضان است.

وی شرط موفقیت در تبلیغ را همزبانی با مردم دانست و گفت: داشتن ادبیات مشترک با مردم و به روز بودن دانش و اطلاعات و همچنین نیازمندی به آموزش‌های روز از دیگر لوازم موفقیت یک مبلغ است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با تاکید بر استفاده بهینه از فرصت ماه مبارک رمضان برای خودسازی و تبلیغ دین به آیه «ما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه» اشاره کرد و افزود: پیامبران در مقاطع مختلف تاریخ مبعوث شده و به زبان مردم عصر خود با آنها سخن گفته‌اند و نزدیک‌ترین و عاطفی‌ترین ارتباط را با مردم برقرار می‌کردند تا تاثیرگذاری زیادی داشته باشند.

وی ابراز داشت: همجنس‌بودن با مردم و همراهی با مردم در غم و شادی‌ها توسط روحانیان و مبلغان دینی باعث می‌شود تا موفقیت حاصل شود.

فتح‌الهی در عین حال با تاکید بر اینکه روحانیان باید مردم را ولی نعمت بپندارند، ‌خاطرنشان کرد: مردم‌داری و عشق به مردم از رموز شیوه تبلیغی ماه رمضان باید باشد و ضروری است مبلغان دینی در تعامل و مواجهه با مردم به تبیین آموزه‌های دینی اهتمام ورزیده و از فرصت پیش آمده در این ماه به بهترین نحو استفاده کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار ادای حق رعیت را در سراغ مردم رفتن دانست و خاطرنشان ساخت: روحانی نباید بنشیند تا مردم به سراغ او آیند بلکه باید با الگوگیری از شیوه پیامبر اسلام(ص) همچون پدری مهربان به دنبال حل مسائل و مشکلات دینی و اجتماعی مردم باشد.

وی همچنین به سختی‌های کار تبلیغ اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان مبلغان حوزه علمیه قم و روحانیان استان زحمات زیادی می‌کشند که جای تقدیر دارد ولی باید انتظارات مردم و ارتباط با لایه‌های اجتماعی و ایفای نقش حلقه واسط بین حکومت و مردم توسط همین مبلغین در چنین فرصت‌هایی محقق شود.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی در عین حال امیدبخشی به مردم و تبیین و تحلیل مسائل اساسی کشور را از وظایف مهم روحانیان و مبلغان ماه رمضان دانست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.