مشهد/

عوارض تنها 20 درصد درآمدهای شهرداری کلات را تامین می کند

شهردار کلات ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را مهمترین اولویت در سال 91 اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرتگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، مهندس حسن غلامیان با اشاره به دریافت عوارض به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری ها گفت: درآمد شهرداری کلات از این محل حدود 20 درصد از هزینه های جاری این شهرداری را تامین می کند که این امر ایجاد درآمدهای پایدار را ضروری می سازد.

وی در ادامه به برخی از اقدامات درآمدزایی این شهرداری در سال جاری اشاره کرد و افزود: احداث تعدادی غرفه، ایجاد بازار روز در حاشیه پارک شهر و احداث غرفه صنایع دستی کلات از جمله این اقدامات می باشد.

شهردار کلات در مورد ایجاد غرفه صنایع دستی شهرستان اظهار داشت: این غرفه فروش در محل پارک لاله های انقلاب شهر کلات با هزینه ای بالغ بر 700 میلیون ريال و تا پایان تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

غلامیان کل بودجه این شهرداری در سال 91 را 14 میلیارد و 500 میلیون ريال اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود حدود 6 میلیارد ريال از این بودجه از محل اعتبارات استانی و بقیه آن از محل وصول عوارض شهری، مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای جاری شهرداری تامین شود.

وی افزود: طبق یک موافقت نامه با پیمانکار به مبلغ 990 میلیون ريال، در چند روز آینده عملیات اجرایی آسفالت برخی از معابر شهر کلات آغاز خواهد شد که بخشی از هزینه آن از محل تملک دارایی ها و قسمتی نیز از محل اعتبارات داخلی شهرداری تامین می شود.

غلامیان گفت: این پروژه شامل آسفالت، مرمت، بهسازی و روکش آسفالت خیابان های دهه فجر، امام خمینی(ره) و شهید قره خانی کلات است و طبق برنامه زمانبندی صورت گرفته تا پایان تابستان سال جاری به اتمام خواهد رسید./س 

برچسب ها: عوارض ، درامد ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.