مروري بر مهمترين اخبار "بين الملل" روز يكشنبه

مهم ترين عناوين خبري گروه بين الملل كه در روزيك شنبه منتشر شده است عناويني چون: دومين خودسوزي در اسرائيل ، اعزام جاسوسان موساد به اروپا، سردرگمي پنتاگون بين ايران و کشورهاي آسيايي و... است.

مهمترین عناوین باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به شرح زیر است:

شکست ائتلاف اوباما در تغيير موضع هسته اي ايران



 انديشکده "امريکن پراگرس" در تحليلي اگر چه مدعي افزايش فشار عليه ايران در نتيجه تحريمهاي جديد شد، با اين حال اذعان کرد که ائتلافي که دولت اوباما آن را شکل داده، نتوانسته موضع هسته اي ايران را تغيير دهد.


اذعان بي‌بي‌سي:امارات در دور زدن تنگه هرمز موفق نخواهدشد




رئيس بخش مشاوره شرکت انرژي منار در مصاحبه با بي بي سي تاکيد کرد؛ اگر امارات نفت خود را در خط لوله فجيره در درياي عمان بفروشد از آن استقبال نخواهد شد.


دومين خودسوزي در اسرائيل




در دومين مورد خودسوزي در اسرائيل در اعتراض به نابرابري هاي اجتماعي يک مرد معلول بالاي 50 سال در يک ايستگاه اتوبوس در يهودا خود را به آتش کشيد .


اسماعيل هنيه روز پنج شنبه به مصر سفر مي‌كند



منابع نزديك به اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت فلسطين در غزه اعلام كردند كه وي روز پنج شنبه هفته جاري به مصر سفر مي كند.


تلاش هاي تبليغي غرب براي تقويت تجزيه طلبي در سوريه
جنگ رواني و رسانه اي شبکه هاي تلويزيوني غربي و عربي ، سوريه را در حال تجزيه نشان داده و عنوان مي کند که اين کشور همانند عراق به سوي خودمختاري اقليت هاي قومي پيش مي رود.


اعزام جاسوسان موساد به اروپا
رژيم صهيونيستي نيروهاي ويژه جاسوسي را براي مقابله با طرحهاي ضداسرائيلي به برخي کشورهاي اروپايي اعزام مي کند .


سردرگمي پنتاگون بين ايران و کشورهاي آسيايي
كارشناسان مسائل سياسي معتقدند ، وزارت دفاع آمريکا پنتاگون بين مهار ايران و تقويت ائتلاف خود با کشورهاي آسيايي سرگردان مانده است.


مايکروسافت تحت پيگرد قضايي قرار مي گيرد

 مايکروسافت تحت پيگرد قضايي قرار مي گيرد کميسيون اروپا تحقيقاتي را عليه شرکت رايانه اي مايکروسافت در خصوص رعايت نکردن تعهداتش آغاز کرد.


عمر سليمان نبش قبر مي‌شود

هيئت وكلاي مصري، از دادستان عمومي اين كشور خواستند تا هرچه سريعتر پرونده اي در رابطه با مرگ عمر سليمان تشكيل داده و قبر وي را براي تكميل تحقيقات بشكافند.


سوريه گذرگاه مرزي با عراق را بست

 خبرگزاري السومريه نيوز به نقل از منابع امنيتي عراق نوشت نيروهاي دولتي سوريه صبح امروز بار ديگر گذرگاه مرزي اليعربيه هم مرز با استان نينواي عراق را بدست گرفتند.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.