موشی با سیستم ایمنی بدن انسان برای مطالعه ایدز

برای اولین بار یک موش آزمایشگاهی جدید دارای سیستم دفاعی بدن انسان، برای تحقیق بر روی ویروس HIV بدست آمد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، با توجه به تحقیقات واکسن سازی بر علیه ویروس HIV ، زمان و هزینه آزمایش به لطف یک موش آزمایشگاهی می تواند کاهش یابد.

این موش آزمایشگاهی جدید دارای سیستم ایمنی بدن همچون سیستم ایمنی بدن انسان است. این مدل حیوانی برای اولین بار به تولید آنچه در بدن انسان رخ می دهد پس از عفونت با HIV  و به وسیله محققان در بیمارستان عمومی ماساچوست بدست آمده است.

این مدل حیوانی با پیوند سلولهای بنیادی از مغز استخوان انسان، همراه با سایر بافت های انسانی به دست آمده و محروم از سیستم ایمنی بدن خودش است اهداکنندگان انسان در میان مردم با نسخه های مختلف از مولکولهای سیستم سازگاری بافتی (HLA)  که نشان می دهد که سلول های آلوده ویروس باید نابود شود ، انتخاب شدند.

محققان همچنین توسعه بعضی از موش های خاص ( به عنوان مثال HLA- B5V) که به نظر می رسد که اثر محافظتی که بیشتر در افرادی که ایمنی آنها قادر به کنترل عفونت مشترک HIV را ندارد، استفاده می شود.

تست های اولیه بر روی این موش ها نشان می دهد  که در بدن انسان مبتلا به HIV چه اتفاقی می افتد.

شش هفته بعد از عفونت،  در واقع بعد از این زمان ویروس ثابت می شود، در حال حاضر سیستم دفاعی بدن موش که در حالت فرار است در حال تحول است . حیوانات با HLA-B5V نیز وجود عفونت در بدن آنها ثابت شده ، دادن این ویروس می تواند موجب جهش فرار شود.

محققان در حال  حاضر در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این موش می تواند مورد استفاده برای آزمایش واکسن جدید در آزمایشگاه های سراسر جهان قرار گیرد.

این حیوان به خوبی در آزمایشگاه های سراسر جهان جایگزین بیشتر جانواران مورد استفاده در تست HIV می شود./ح

برچسب ها: ایدز ، موش ، سیستم ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار