رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم:

رشته و مقطعی برای متقاضیان جذب تعریف نشده است

رشته، مقطع و مکانی برای متقاضیان جذب اعضای هئیت علمی تعریف نشده است.

محمدرضا مردانی، رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: اساسـأ جذب اعضای هئیت علمی براساس نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزشی در رشته، گرایش، مکان و مقطع صورت می گیرد که مجوز آن از سمت معاونت آموزشی دریافت می شود.

 وی افزود: اگر دانشگاه یا موسسه پژوهشی و یا آموزشی در یک رشته نیازمند دانشجوی دکتری است این مجوز را از معاونت آموزشی می تواند دریافت کند.

مردانی تصریح کرد: براساس برنامه پنجم توسعه و برنامه راهبردی علم و فناوری مسئولان دانشگاهی مجاز هستند سهیمه را تعیین کنند اما در خصوص مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متقاضیان باید با مجوز مراجع وزارت علوم و وزارت بهداشت صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نه رشته ای، نه مقطعی و نه تنوع تحصیلی برای متقاضیان تعریف نشده است.

* امکان جذب نخبگان و استعدادهای برتر در دانشگاه ها در اولویت قرار گرفت
مردانی در ادامه گفت: این شرایط براساس شرایط عمومی و شرایط اختصاصی همچون نیاز دانشگاه و رنكینگ دانشگاهی از جمله موارد دیگر در جذب اعضای هئیت علمی است .

وی افزود: البته برخی از دانشگاه های پرمتقاضی در مقاطع ارشد و دکتری  کمتر مورد استقبال قرار گرفته اند مگر در رشته هایی که دروس عمومی محسوب می شود.

مردانی تصریح کرد: افراد نخبه که تحت بنیاد نخبگان هستند و افرادی که جزء استعدادهای برتر قرار می گیرند طبق مصوبه وزارت علوم برای جذب هیات علمی در اولویت قرار میگیرند البته در صورتی که امکان جذب این افراد در دانشگاه مقدر نباشد این افراد در سایر مراکز از جمله پژوهشکده ها جذب می شوند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار