فارس/

عضويت مرکز اطلاع رساني علوم و فناوري در کنسرسيوم محتواي ملي

مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری به عضویت کنسرسیوم محتوای ملی درآمد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (
  RICeST  ) یک مرکز اطلاعاتی و پژوهشی در شهر شیراز است و هدف آن بهبود تولید و توزیع اطلاعات علمی در سطح ایران و کشورهای منطقه است .
مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نخستین مرکز اطلاع رسانی تمام خودکار کشور ایران است که هم اکنون اطلاعات چاپی و الکترونیکی را در قالب کتاب ، نشریات فارسی و زبان‌های دیگر، لوحهای فشرده و پایگاه‌های اطلاعاتی در دو سطح داخلی و منطقه‌ای در اختیار محققان، دانش پژوهان و مراکز علمی و تحقیقاتی قرار می‌دهد.
جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت : امروز با امضای سند عضویت در کنسرسیوم محتوای ملی ، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری رسما به عضویت این کنسرسیوم در آمد.
این کنسرسیوم اهدافی چون ایجاد زمینه مناسب برای دسترسی پژوهشگران به محتوای ملی ، امکان ارائه دسترسی آسان به اطلاعات، تشویق به حفظ و نگهداری دیجیتال منابع اطلاعاتی ، حفظ مالکیت مادی و معنوی صاحبان محتوا و افزایش آگاهی جهانی از منابع با ارزش دانش ملی را دنبال می کند.
نخستین همایش روسای سازمانها و مراکز مهم اطلاع رسانی کشور در خصوص ضرورت تشکیل کنسرسیوم محتوای ملی در سال 87 برگزار شده است .

برچسب ها: کنسرسیوم ، محتوای ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.