3 هزار مسلمان در المپیک؛

روزه یا رژیم غذایی ورزشکاران

بیش از 3 هزار ورزشکار مسلمان در مسابقات المپیک 2012 شرکت می کنند که با توجه به همزمانی بازی ها با ماه مبارک رمضان، نحوه روزه گرفتن آنها، نظر رسانه های خارجی را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با شروع ماه مبارک رمضان ورزشکاران مسلمان المپیک در لندن بین دو راهی روزه گرفتن یا دنبال کردن رژیم غذایی مخصوص ورزشکاران قرار گرفته اند.

مهار ربورمیله قهرمان جودو و اولین فلسطینی که به مسابقات جودو المپیک راه پیدا کرد، در گفتگو با یورونیوز تأکید کرد: احتمالاً در جریان مسابقات لندن روزه می گیرد.

وي افزود: مطمئنم که این موضوع بر عملکردمان تأثیر نمی گذارد ما آماده رقابت هستیم و فرقی ندارد که بازی ها در ماه رمضان یا ماه دیگری برگزار شود.

اما برخی ورزشکاران مسلمان در طول مسابقات با اجازه مراجع تقلید خود اجازه روزه نگرفتن در زمان مسابقات را پیدا کردند.

برای مثال ورزشکاران مصری و یا صدف رحیمی بوکسور افغانستانی که تأکید کرده روزهای از دست رفته را با روزه گرفتن پس از مسابقات المپیکی جبران می کند و یا طبق گفته یک ورزشکار روئینگ انگلیسی به جای هر روز روزه 60 وعده غذایی به 60 فقیر اهدا کنند.

رونالد موکان پزشک ورزشی انگلیس در گفتگو با رویترز تأکید کرد: قدرت جسمانی ورزشکاران با توجه به فواید روحی و روانی ماه رمضان در تعادل قرار خواهند داشت هرچند افت کوچکی در عملکرد برخی ورزشکاران رشته های سخت و عضلانی دیده می شود با این وجود به گزارش کوریرمیل اکثر ورزشکاران مسلمان ترجیح می دهند با تمامی سختی ها براساس قواعد مذهبی در جریان مسابقات روزه گرفته و خانواده بزرگ مسلمانان را همراهی کنند./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار