فضائلي در گفتگوي تفصيلي با باشگاه خبرنگاران:

اصلاح‌طلبان براي بازگشت به نظام، تکليف خود با عوامل فتنه 88 را مشخص كنند

يك كارشناس مسائل سياسي و رسانه با بيان اينکه مخدوش کردن چهره اصولگرايان در عرصه سياسي، دکمه فرار رو به جلوي اصلاح‌طلبان است، گفت: جريان اصلاحات براي بازگشت به نظام نيازمند مشخص کرن تکليف خود با فتنه 88 و بانيان آن است؛ جريان اصلاحات با زير سوال بردن عملکرد اصولگرايان در نظام در جهت پاک کردن مسائل گذشته از ذهن مردم تلاش مي‌کند در صورتي که اين جريان براي حضور در نظام ابتدا بايد برادري خود را اثبات کند.

مهدي فضائلي در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران ضمن واكاوي عملكرد دوران اصلاحات و سازندگي در عرصه سياسي كشور گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران پس از دوران دفاع مقدس چه در دوران سازندگي و چه در دوران اصلاحات يك مسير دور شدن از ارزش هاي انقلاب و اهداف كلان را تجربه كرد.

مديرعامل اسبق خبرگزاري فارس با بيان اين مطلب كه در دوره سازندگي محور اصلي در نظام بازسازي كشور مد نظر قرار داده شده بود، اين بازسازي را ضرورت و يك نياز جدي دانست و ادامه داد: دولت سازندگي به بهانه ضرورت بازسازي از يك سري مسائل مهم كه جزو اصول مباني و ارزش هاي حاكم بر انقلاب بود فاصله گرفت.

اين فعال سياسي اصولگرا به آغاز انحراف از مسير ارزش‌هاي انقلاب در دوران سازندگي اشاره و تصريح كرد: ايجاد فاصله طبقاتي در جامعه، ايجاد زمينه‌هاي گسترده فساد مالي در جامعه، آلودگي مسئولان كشور به رفاه و تجمل‌گرايي در جامعه مباحث آغاز انحراف در دوران سازندگي بود كه علي رغم حساسيت مقام معظم رهبري و تذكرات پي در پي ايشان، تجديد نظري در رويه‌ي در پيش گرفته شده اتخاذ نشد.

*کادر فکري دوران اصلاحات در دوران سازندگي آماده شد

وي تاكيد كرد: دوران اصلاحات نتيجه اتفاقات دوران سازندگي بود چرا كه اساسا كادر فكر دوران اصلاحات در دوران سازندگي تربيت و براي اداره مسائل مختلف در كشور آماده شدند.

اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به زير سوال رفتن اساس و ريشه انقلاب در دوران اصلاحات گفت: فعالين مجلس شوراي اسلامي يا ساير ارگان‌هاي سياسي در دوران اصلاحات با حمايت‌هاي دولت دچار انحراف شديد شدند و بسياري از اصول قانون اساسي را ناديده گرفته و زير پا گذاشتند تا با اركان قانون اساسي يك تضاد ساختگي ايجاد شد و كار به جايي رسيد كه دشمنان خارجي نظام اين حاكميت دو گانه را به تصوير كشيدند.

*با روي کار آمدن اصولگرايان انقلاب به مسير اصلي خود بازگشت

فضائلي به روي كارآمد اصولگرايان بعد از اتمام دوران اصلاحات اشاره و با بيان اين مطلب كه در يك جبهه، تمامي افراد از شرايط مساوي برخوردار نيستند، اظهار داشت: انتظار بود كه جبهه اصولگرايان در عرصه سياسي بسيار بهتر عمل كند اما علي رغم تمامي ضعف‌ها و نقايص موجود با روي كار آمدن اصولگرايان انقلاب به مسير اصلي خود بازگشت.

وي با تاكيد بر آسيب‌هاي وارد شده به نظام توسط دولت اصلاحات يادآور شد: اعتقاد جدي به اسلاميت نظام، پايبندي به جمهوريت نظام و ولايت فقيه به عنوان ركن اساسي، استبداد‌ستيزي، استقلال و ايستادگي بر حفظ آن از جمله موارد آسيب ديده شده در دوران اصلاحات بود كه با روي كار آمدن اصولگرايان اين موارد به مسير خود بازگشت.

مدیر عامل انتشارات سروش در بحث استقلال كشور به استقلال سياسي اشاره و تصريح كرد: برخلاف تصميمات كلان نظام طرح سه فوريتي به مجلس در دوران اصلاحات آورده شد كه با ايجاد شرايط خاص موجود، اين طرح منتفي شد.

*صيانت از راي مردم توسط رهبر معظم انقلاب

وي به تلاش دولت اصلاحات براي به تعويق انداختن راي مردم اشاره كرد و گفت: علي رغم ادعاهاي واهي اين جريان درباره جمهوريت نظام و پايبندي به راي مردم، در بزنگاههاي مهم با ايستادگي مقام معظم رهبري از راي مردم صيانت شد.

*بانيان فتنه 88 عاملان طمع دشمنان به کشور شدند

فضائلي به فتنه 88 اشاره و تصريح كرد: جريان مدعي اصلاحات در كشور با پيوند نامباركي با جبهه جريان ضد انقلاب در داخل و خارج از كشور، شرايطي را به كشور تحميل كردند كه دشمنان نسبت به كشور ما طمع كردند.

وي با قياس شرايط كشور قبل از رياست جمهوري سال 88 و بعد از آن (دوران فتنه) گفت: جريان اصلاحات آسيب‌هاي جدي را به موقعيت بين‌المللي کشور تحميل كردند و با ايجاد شرايط داخلي خاص لطمات زيادي را به نظام وارد ساختند.

فضائلي افزود: اگر چه از دل فتنه 88 نتايج ارزشمندي و بركات بسياري براي نظام وجود داشت اما اين نتايج با هزينه‌هاي بسيار گزافي همراه بود.

اين كارشناس مسائل سياسي 9 دي 88 را مهر پايان بر جريان فتنه 88 دانست و اذعان داشت: اين جريان اصولگرايي بود كه در كنار مقام معظم رهبري پاي نظام ايستاد و با وجود فشارهاي سهمگين عليه نظام شرايط به شکل عادي برگرداند.

*وجود حاکميت دوگانه در دوران اصلاحات

فضائلي با تاکيد بر وجود حاکميت دوگانه در دوران اصلاحات گفت: حاکميت دوگانه را جريان موسوم به اصلاحات همراه با اپوزسيون خارج از کشور رقم زدند چرا که طيف دشمنان جمهوري اسلامي ايران وجود حاکميت دوگانه را در داخل کشور القا مي‌کردند.

وي وجود جريان انتخابي و انتصابي را منتسب به جريان اصلاحات دانست و افزود: جريان اصلاحات خود را انتخابي مي دانست و جريان ديگر را انتصابي و با به تصوير کشيدن 2 نوع حاکميت در داخل کشور آثار و پيامدهاي منفي به جا گذاشت.

اين فعال سياسي  اصولگرا مطالب ذکر شده را از جمله خيانت هاي جريان موسوم به اصلاحات در کشور ارزيابي و تصريح کرد: جهت گيري هاي مخالف سياست هاي کلان کشور در دوران هاي مختلف دستاورد عملکرد جريان موسوم به اصلاحات در داخل نظام بوده است.

*عوامل مانع تحقق پيشرفت اصولگرايان در عرصه سياسي

فضائلي به عوامل و موانع موجود بر سر راه اصولگرايان براي تحقق اهداف انقلاب اشاره کرد و گفت: يکي از عوامل مانع تحقق اهداف هر طيفي آفتي است که پس از پيروزي گريبانگير آنان مي‌شود لذا اصولگرايان نيز از بخشي از اين آفت‌ها مصون نبودند، همچون عدم قدر دانستن فرصت‌هاي استثنايي که نصيب اين جريان شده بود.

وي با تاکيد بر اينکه بعد از پيروزي انقلاب جريان اصولگرايي تنها جرياني بود که تمامي مسئولين کشوري در مبنا و اصول اتفاق نظر داشتند ، تصريح کرد: وجود طيفي گسترده و همفکر در شاکله نظام فرصت استثنايي بود که آن طور که بايد و شايد قدر دانسته نشد هر چند اقدامات بزرگي صورت گرفت که قابل ستايش و قدراني است.

*جديت دشمن در به چالش کشيدن انقلاب تجربه برگزيده از فتنه 88 بود

فضائلي با بيان اين مطلب که فتنه 88 دستاوردهاي بزرگي براي نظام به دنبال داشت به بخشي از اين تجارب اشاره و تصريح کرد: مهمترين دستاورد فتنه 88 اين بود که مردم ما نسبت به جديت دشمن در به چالش کشيدن انقلاب اسلامي واقف شدند و اين باور به وجود آمد که ما نبايد خود را در برابر دشمن در امان بدانيم.


وي افزود: فتنه 88 اين فرصت را فراهم کرد تا بدانيم کساني که مدعي دلسوزي براي مردم و مدعي پايبندي به نظام هستند به راحتي ابزار دست دشمن قرار مي گيرند و به راحتي عليه منافع کشور بهره برداري و سو استفاده مي کنند لذا ما تجربه کرديم که خواص نظام نيز مي توانند ابزار اعمال نظر و تمايلات دشمن در کشور شوند.

*نظام در مقابل توطئه‌هاي شوم خواص بيمه شد/ فتنه 88 از چهره برخي مدعيان پرده برداشت

فضائلي يادآور شد: فتنه 88 موجب پالايش برخي چهره ها شد چراکه برخي افراد مدعي پايبندي به نظام و انقلاب در حقيقت وجود حقيقي خود را آشکار کردند و از اين منظر کشور بيمه شد چرا که اين افراد مي توانستند در غالب چهره هاي ديگر وارد شوند و آسيب هاي جدي تري را به نظام وارد سازند اما با بر ملا شدن چهره هاي آنان  نظام از آسيب هاي جدي تر مصون ماند.

*صيانت از راي مردم نقطه اوج پيوند مقام معظم رهبري با جمهوريت نظام و مردم بود

وي به نقش مقام معظم رهبري در پاسداري از نظام و انقلاب در فتنه 88 نيز اشاره کرد و ادامه داد: در شرايطي که همه مردم به نوعي دچار سردرگمي بودند، رهبر معظم انقلاب به عنوان عمود و خيمه نظام بدون کوچکترين ترديدي پاي نظام ايستادگي و از راي مردم صيانت کرد لذا اين ايستادگي نقطه اوج پيوند رهبر معظم انقلاب با مردم و جمهوريت نظام بود.

*اصلاحات ابتدا برادري خود به نظام را ثابت کند

فضائلي با تاکيد بر اينکه جريان اصلاحات براي بازگشت به نظام نيازمند مشخص کرن تکليف خود با فتنه 88 است، تصريح کرد: جريان اصلاحات با زير سوال بردن عملکرد اصولگرايان در نظام در جهت پاک کردن مسائل گذشته از ذهن مردم تلاش مي‌کند در صورتي که اين جريان براي حضور در نظام ابتدا بايد برادري خود را اثبات کند.

وي با اشاره به اينکه مردم اجازه بازگشت جريان اصلاحات به صحنه سياسي را نخواهد داد، خاطر نشان کرد:‌ همگرايي مردم با جريان اصولگرايي نسبت به ايستادگي، پايداري حفظ استقلال و جهت گيري در راستاي قانون اساسي امري ثابت شده است.

*مخدوش کردن چهره اصولگرايان، دکمه فرار روبه جلوي اصلاح‌طلبان

اين کارشناس سياسي با تاکيد بر اينکه مخدوش کردن چهره اصولگرايان در عرصه سياسي، دکمه فرار رو به جلوي اصلاح‌طلبان است، گفت: اصلاح‌طلبان اگر نگران حقوق مردم و منافع عمومي هستند ابتدا تکليف خود با خسارات هاي سنگين و غير قابل جبران وارد کرده به منافع عمومي و امنيت کشور را جوابگو باشند.

*متعرضان به اموال عمومي در کشور از تامين معاش مردم در دولت اصولگرايان نگران هستند!

فضائلي تاکيد کرد: با توجه به خسارت‌هاي سنگيني كه در فتنه توسط اصلاحات به نظام و مردم وارد شد، اين جريان چگونه مي‌تواند اصولگرايان را نسبت به معاش مردم زير سوال برد در حاليکه در مقطعي کشور را با بحران جدي مواجه کرده بودند.

وي افزود: کساني مي‌توانند ادعاي ناکارآمدي اصولگرايان را کنند که دلبستگي و پايبندي به مباني و اصول نظام را درجه اول ثابت کنند.

فضائلي همچنين به کارنامه دو جريان سازندگي و اصلاحات در طول دوران فعاليت در نظام اشاره کرد و گفت: آغاز بحث مرفهين بي درد، بي‌اعتنايي به معيشت مردم، تکيه کردن به مسائل صرفا سياسي، دامن زدن به مباحث سياسي و عدم توجه به مسائل و مشکلات روزمره آيا جز مربوط به دوران اصلاحات است.

اين فعال سياسي اصولگرا به تورم 49 درصدي مربوط به دوران اواخر سازندگي نيز اشاره و خاطرنشان کرد: عملکرد هر طيفي در هر عرصه‌اي با نقاط ضعف و قوت همراه بوده است اما پرونده اين دو جريان در امور اجرايي آنقدر قوي نيست که مدعي اقدامات اصولگرايان شوند.
"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: فضائلی ، احزاب ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار