ابوترابي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران بر اساس قوانین بین‌المللی حق بستن تنگه هرمز را دارد

یک عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: ایران بر اساس قوانین بین‌المللی، حق دارد تنگه هرمز را مسدود كند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به الزامات بسته‌شدن تنگه هرمز اظهار داشت: عبور و مرور کشتی‌ها از تنگه هرمز قوانین مختص به خود را دارد و این قوانین بر اساس تعهدات جهانی تدوین شده  که از طرف همه کشورها باید اجرا شود.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس ادامه داد: هر یک از طرفين باید به قوانین مربوط به تنگه هرمز عمل کرده و به تعهدات خود پایبند باشند، در غير اين صورت ايران می‌تواند از طریق توقف حرکت کشتی‌ها پاسخ اقدامات غیرقانونی آنها را بدهد.

وی تصريح كرد : برخی کشورها در حال حاضر از طریق اقدامات غیرقانونی مانند ارسال ناوهای جاسوسی به آب‌های خلیج فارس و افزایش صادرات نفت خود از طریق تنگه هرمز برای جایگزینی کمبود نفت ایران در بازارهای جهانی، موجب تحمیل فشارهای مضاعفی به کشور شده اند، همچنین بسیاری از این کشورها هزینه آمد وشد خود را نیز پرداخت نکرده اند.

ابوترابي تاكيد كرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند پاسخ این اقدامات را از طریق مسدود کردن قانونی این تنگه بدهد.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس با تاکید بر موضع عزت و اقتدار پارلمان نهم خاطرنشان كرد: مجلس نهم به دنبال اثبات عزت و اقتدار مردم ایران است به همین خاطر کمیسیون حقوقی قضایی از طریق تدوین لوایحی نظیر بررسی وضعیت تنگه هرمز تلاش مي‌كند موقعیت ایران را در فضاي جهاني تثبيت كند.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار