مشهد/ گزارش اختصاصی؛

برج مسکونی باران مشهد در آتش سوخت

بامداد امروز 28 تیرماه برج مسکونی باران واقع در یلوار هاشمیه طعمه حریق شد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: در پی تماس مردمی با سامانه (125) مقارن ساعت 5:25 دقیقه بامداد امروز و اطلاع از آتش سوزی در برج مسکونی باران بلافاصله 38 آتش نشانان ایستگاه 30، 27 ، 26، 25 ، 3 ، 7 به همراه 11 دستگاه خودرو اطفاء حریق و دو دستگاه خودرو نردبان به محل اعزام شدند.
مسعود ظهوریان افزود با حضور گروه امداد و نجات در محل حادثه مشخص شد در بخش تاسیسات سونا و جکوزی این برج حریق ایجاد شده، به علت عدم وجود تهویه مناسب در محل آتش سوزی ، موجب سرایت دود شدید به تمامی قسمت های ساختمان شده بود .

معاون عملیات سازمان که خود شخصا با تعدادی دیگر از مسئولان و فرماندهان سازمان در محل حادثه حضور یافته بود از نزدیک عملیات را سرپرستی می نمود در ادامه گفت : در محل آتش سوزی دود زیادی از قسمت تاسیسات و جکوزی دیده می شد که به تمام 15 طبقه این برج سرایت کرده بود .

مسعود ظهوریان افزود : آتش نشانان به محض ورود به محل حادثه ، ابتدا نسبت به ایمن سازی محل اقدام و جلوگیری از سرایت حریق به دیگر طبقات و همزمان نسبت به تخلیه ساکنین برج وسپس با استفاده از فن هواده به تخلیه دود در 15 طبقه اقدام کردند .

وی با اشاره به تعدادی مجروح سرپایی گفت: این حادثه خوشبختانه تلفات و خسارات جانی نداشته است و تنها موجب به جا ماندن خسارات مالی گردید و در همین راستا یک خانم مسن که به شدت دچار استرس شده بود به مرکز درمانی منتقل شد.

معاون عملیات سازمان خاطر نشان کرد : این عملیات سه ساعت به طول انجامید و حدود 50 نفر به وسیله 30 آتش نشان از معرض آسیب جدی نجات یافتند.

وی با اشاره به حضور نیروهای شرکت برق مشهد و استقرار سه دستگاه آمبولانس بنا به درخواست نیروهای آتش نشانی مستقر در محل حادثه اظهار کرد: برآوردهای اولیه نشان از حدود 100 میلیون ریال خسارت دارد  ./س
برچسب ها: آتش سوزی ، برج ، باران ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۹ تير ۱۳۹۱
مشكل عمده ساختمانهاي بزرك عدم برخورداري از كروه راهبري ونكهداري و تعميرات حرفه اي مي باشد وقتي نكهداري شيفت شب 1 نفر كاركر ساده باشد يك اشتباه برابر فاجعه خواهد بود حتي اكر سازنده بهترين ساختمان را بسازد ما براي ساخت مرجع نظارتي نظام مهندسي با حدود 20 مبحث ايين ناه نظام داريم ولي براي نكهداري هيج قانون و مرجع نظارتي نداريم