سیمای انگلیسی شبکه سحر به استقبال ماه رمضان می رود

سیمای معارفی انگلیسی شبکه سحر، برنامه های مختلفی همچون "نماز، جلوه عبودیت"،"دعای ابوحمزه ثمالی"، "ویژه برنامه ماه رمضان"،"گزارش ویژه"،مستند "رهیافتگان" را برای ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، "نماز، جلوه عبودیت" به تهیه کنندگی محمدجواد رجب زاده در 13 قسمت 25 دقیقه ای در ایام ماه رمضان یک روز در میان از سیمای انگلیسی پخش می شود.

"دعای ابوحمزه ثمالی" در 31 قسمت 10 دقیقه ای به تهیه کنندگی سید محمود موسوی نیز در این ایام از سیمای انگلیسی پخش خواهد شد. در هر قسمت از این برنامه بخشی از دعای ابوحمزه ثمالی که از مهم ترین دعاهای ماه مبارک رمضان است به زبان عربی و پس از آن به صورت ترجمه و زیرنویس انگلیسی پخش می شود. در ادامه سید محمود موسوی کارشناس برنامه به شرح و تفسیر بخش های مربوطه می پردازد.

"ویژه برنامه ماه رمضان" برنامه دیگری است که از سیمای انگلیسی پخش می شود. این برنامه در 30 قسمت 30 دقیقه ای در دفتر نمایندگی سازمان در بیروت تولید شده و شامل آیتم هایی همچون گفت و گوی مجری و کارشناس پیرامون مباحثی مانند اهمیت ماه رمضان، روز قدس، شب های قدر و ...، گزارش مردمی، تسبیح و روح (آیات قرآن به همراه نریشن) و با حافظان قرآن است.

"گزارش ویژه" نیز دیگر برنامه سیمای انگلیسی در ماه رمضان است که به سخنرانی حجت الاسلام محمد شمالی اختصاص دارد و در دفتر نمایندگی سازمان در لندن تولید شده است. این برنامه هر روز در دو نوبت صبحگاهی و شبانگاهی به مدت 10 دقیقه از این سیما پخش خواهد شد.

پخش مستند روایی "رهيافتگان" به تهیه کنندگی سید محمدرضا موسوی کیا نیز از 30 تیرماه و همزمان با شروع ماه رمضان از سیمای انگلیسی آغاز می شود. این برنامه در 15 قسمت 25 دقیقه ای تولید شده و به معرفی افراد تازه مسلمان و شیعه از اروپا، امریکای جنوبی و آسیای مرکزی که در جامعه المصطفی شهر قم به تحصیل در علوم حوزوی اشتغال دارند، می پردازد.

سیمای انگلیسی همچنین دو مجموعه تلویزیونی برای بییندگان خود در ماه مبارک رمضان تدارک دیده است. "سقوط یک فرشته" به سرپرستی مسلم دهقانی زیرنویس شده است و "او یک فرشته بود" نیز در بیروت به زبان انگلیسی دوبله شده است.

برنامه های سرویس انگلیسی زبان شبکه سحر از ساعت 1 بامداد، از طریق شبکه چهار سیما، در معرض دید بینندگان داخلی نیز قرار دارد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار