بجنورد/

18 نوع خدمات در تأمین اجتماعی ارائه می‌شود

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی اعلام کرد: هم اکنون 18 نوع خدمات توسط تأمین اجتماعی به بخش‌های مختلف ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمود تمنانلو در همایش تقدیر از کارفرمایان برتر حامی کارگر در خراسان شمالی اظهار کرد:سازمان تأمین اجتماعی با گسترش چتر خدمات یک آرامش و بهره‌وری را در حوزه صنعت، تولید و اشتغال فراهم می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی با یادآوری این موضوع که صندوق تأمین اجتماعی یک موسسه عمومی بوده که زیر نظر دولت و از محل حق بیمه تأمین می‌شود، افزود: منابع این صندوق مربوط به بیمه شده‌ها بوده و در واقع سرمایه تأمین اجتماعی مربوط به حق‌الناس بوده از این رو باید در صرف هزینه‌ها رعایت حق اعضای سازمان لحاظ شود.

وی بیمه تأمین اجتماعی را یکی از وظایف دولت‌ها در امنیت اجتماعی و فردی عنوان کرد و گفت: تأثیر بیمه در توسعه پایدار، امنیت، اقتصاد اجتناب ناپذیر بوده و سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه پیشرو است.

تمنانلو تعهدات تأمین اجتماعی را نیز برشمرد و گفت: درمان، مستمری بازنشستگان، از کار افتادگی، مقرری بیمه بیکاری، مقرری زایمان، کمک پزشکی، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه اولاد، نقص عضو از جمله این تعهدات بوده که تأمین اجتماعی در این زمینه متعهد است.

وی همچنین با اشاره به وجود 45 نوع بیمه تأمین اجتماعی تصریح کرد: بیمه رانندگان، بیمه خبرنگاران، بیمه نویسندگان، بیمه قالی‌بافان، بیمه زنبورداران و ... در این حوزه طبقه‌بندی شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی جمعیت زیر پوشش تأمین اجتماعی در کشور را 35 میلیون نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد جمعیت برخوردار از خدمات تأمین اجتماعی در خراسان شمالی به322 هزار و 974 نفر می‌رسد.

به گفته تمنانلو96 هزار  به عنوان بیمه شده اصلی در سطح کارگاه‌های استان مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه برای توسعه بیمه تأمین اجتماعی بیمه کردن نیروها در کارگاه‌ها اجباری است، گفت: بر همین اساس طبق قانون باید تمام افراد مشمول در کارگاه‌ها از بیمه بهره‌مند شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی فرار بیمه‌ای در خراسان‌شمالی را قابل توجه دانست و افزود: با این وجود بازرسی‌های منظم از سطح کارگاه‌ها انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ‌10 هزار و 398 کارگاه در سطح استان یادآور شد: طبق قانون باید کارکنان این کارگاه‌ها از بیمه برخوردار شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی اظهار کرد: برای آنکه حقوق پرسنل در این کارگاه‌ها حفظ شود، بازرسی‌های مکرر و منظم از سوی تأمین اجتماعی استان انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم در این همایش از بیمه تأمین اجتماعی به عنوان یک ابزار اطمینان بخش برای آرامش خاطر کارگران در جامعه یاد کرد.

عبدالرضا عزیزی افزود:امروز بخش زیادی از جمعیت کشور از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند که سبب اطمینان خاطر جمعیت زیر پوشش شده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:توسعه خدمات تأمین اجتماعی در گرو مشارکت دولت ،کارگران و کارفرمایان بوده تا اهداف نظام در این بخش تحقق یابد.

به گزارش فارس در این همایش از 26 کارفرمای استان تقدیر به عمل آمد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.