تبریز/

ساخت مجتمع رفاهي در دل زيبايي هاي طبيعي روستاي عنصرود اسکو

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از آغازبه ساخت مجتمع رفاهي روستاي هدف گردشگري عنصرود شهرستان اسكو خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي با اشاره به افزايش زير ساخت هاي گردشگري در شهرستان اسكو، افزود: اين مجتمع رفاهي در راستاي توسعه گردشگري روستاي عنصرود و بهره برداري بهينه از موقعيت جغرافيايي و طبيعي اين روستا با مشاركت بخش خصوصي راه اندازي مي شود.

محمدي ساخت سرويس هاي بهداشتي، نمازخانه، بوفه، آلاچيق و محوطه سازي را از ديگر اقدامات انجام شده در راستاي بستر سازي و توسعه گردشگري درروستاي عنصرود عنوان كرد.

وي اعتبار اوليه طرح ساخت مجتمع رفاهي عنصرود را يك و نيم ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: طرح ساخت اين مجتمع در زميني به مساحت هزار متر مربع دراوايل امسال آغاز شده و پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد.

محمدي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در سالهاي اخير در توسعه گردشگري خاطرنشان كرد: در چند سال اخير خوشبختانه با اقداماتي كه در راستاي ايجاد زيرساخت ها انجام شده شاهد حضور خوب گردشگران در آذربايجان شرقي بوده ايم كه اين رويداد خوب را بايد در تمامي روستاها و مناطق بكر استان نيز گسترش داد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اعلام كرد: با بسترسازي هاي انجام شده در روستاي عنصرود، ميزان گردشگرپذيري در اين روستا 70 برابر شده است.

محمدي علت انتخاب روستاي عنصرود به عنوان روستاي هدف گردشگري را مجموعه اي از زيبايي هاي طبيعي و تاريخي آن عنوان كرد كه قابليت سرمايه گذاري و جذب گردشگر را دارد.

وي همچنين در تشريح جاذبه هاي روستاي عنصرود گفت: مسجد و حمام تاريخي صخره اي، كوه زيباي سلطان، چشمه آغ بولاغ و كوسان (چوسان) سوئي و گل محمدي مجموعه اي از زيبايي هاي طبيعي و تاريخي را در اين روستا بوجود آوردند تا عنصرود تبديل به روستاي هدف گردشگري شود.

محمدي همچنين ادامه داد: روستاي عنصرود از نعمت مراتع و باغات، فضاي طبيعي و بكر برخوردار بوده و بستر مساعد و مناسبي را براي سرمايه گذاري بخش هاي خصوصي فراهم كرده است.

محمدي با اشاره به سرمايه گذاري هاي انجام شده در اين منطقه اظهار داشت: با توجه به موقعيت طبيعي و جغرافيايي روستاي عنصرود و واقع شدن آن در شهرستان اسكو تقويت زيرساختها و تحكيم و بستر سازي، توسعه گردشگري و امكانات رفاهي اين منطقه مورد توجه خاصي بوده است./س

برچسب ها: ساخت ، مجتمع ، رفاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
سال 91 این حرف رو زدن سال95 هست ولی اونجا هیچی نیست....
روستایی به اون زیبایی هنوز چیزی نساختن....