مشهد/ معاون هنري اداره كل ارشاد خراسان رضوي:

تعامل افكار بين المللي از مهمترين دستاوردهاي همايش هنر، زبان و تكنولوژي است

معاون هنري اداره كل ارشاد خراسان رضوي گفت: برگزاري همايش هاي بين المللي براي تبادل افكار و انديشه ها يكي از موثرترين راه درراستا اعتلاي علم و فرهنگ هر كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي نخستين همايش بين المللي "هنر،زبان و تكنولوژي"، حسين مسگراني در آستانه برگزاري اين همايش اظهار کرد: اولين گام در راستا تحقق سند چشم انداز 20ساله نظام جمهوري اسلامي براي رسيدن به كسب رتبه اول علمي در منطقه، معرفي توانمنديها و استعدادهاي علمي در جهت كمك به توسعه و تخصص جايگاه علمي كشور است.

وي با اشاره به تاثيرگذاري اين همايش در سطح بين الملل گفت: نياز به همايش هايي با اين موضوعات بسيار محسوس بوده و نبايد صرفا به برگزاري آن بسنده كنيم بلكه بايد اجراي آن به شكل كاربردي تر از مهمترين اهداف همايش محسوب شود.

معاون هنري اداره كل ارشاد خراسان رضوي خاطر نشان كرد: از بنيادي ترين ضعف ها در سيستم آموزشي در تمامي مقاطع و رشته ها استفاده از شيوه هاي سنتي آموزش است كه اميدواريم با برگزاري اين همايش،كاربرد تكنولوژي هاي پيشرفته در سيستم هاي آموزشي موجب ارائه راهكارها درراستا حل چالش هاي آموزشي باشد.

مسگراني با اشاره به نقش هنر در ايجاد كانال هاي ارتباطي در مقولات سياسي كشورها گفت: هنر در بسياري از حوزه ها به منزله پيوند و كانالي در راستا تعامل ميان كشورها و تثبيت جايگاه بين المللي محسوب مي شود و تبادل افكار انديشمندان و پژوهشگران با رويكردهاي علمي و فرهنگي از دستاوردهاي همايش است.

وي در ادامه با نگاه اجمالي بر وضعيت سينماي ايران اذعان داشت: فاصله ها بر سر تكنولوژي است؛ به اين منظور كه سينماي ايران با وجود محتواي خوب از تكنولوژي پاييني برخوردار بوده و به سختي ميتواند در تقابل با سينماي هاليوود و فيلم هاي ضد ايراني حرفي براي گفتن داشته باشد.

مسگراني در پايان از مسوولان ذيربط و دستگاههاي اجرايي خواستار بررسي و تامل در سخنراني ها و مقالات ارائه شده در اين همايش در راستا ارتقا توان ملي در زمينه علمي،هنري و فرهنگي شد.

گفتني است؛ نخستين همايش بين المللي بين رشته اي "هنر،زبان و تكنولوژي" با حضور 550 نفر از محققان، پژوهشگران، اساتيد و دانشجويان دانشگاه هاي سراسر دنيا از 28 تا 30 تيرماه سال جاري در مشهد مقدس برگزار مي شود. /س

برچسب ها: افکار ، همایش ، دستاورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.