نيروهاي ترکيه به بدترين اقدامات خشونت بار عليه تظاهرکنندگان در دياربکر متوسل شدند

نيروهاي امنيتي ترکيه بارديگر به بدترين اقدامات خشونت بار و زور عليه تظاهرکنندگان مسالمت جو در دياربکر متوسل شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، دولت رجب طيب اردوغان براي سرکوب تظاهرات مردمي مسالمت آميز در دياربکر از خشونت و زور استفاده مي کند.  

اين تظاهرات در اعتراض به خشونت چند روز گذشته دستگاههاي امنيتي ترکيه عليه تظاهرکنندگان مسالمت جو برپا شد.  

گزارشگر اين شبکه در گزارشي درباره اين موضوع گفت واقعيت ها روز به روز نفاق سياسي و اخلاقي اردوغان را برملا مي کنند. تلاش هاي او و احمد داود اوغلو در پنهان کردن اين نفاق از طريق دخالت در امور داخلي کشورهاي همسايه ترکيه بي فايده بوده است. 

دموکراسي ادعايي اردوغان چيزي نيست جز پوششي که در آن صداي خود را در برابر جهان بالا مي برد تا صداي تظاهرکنندگان مخالف سياست دولت را بپوشاند؛ سياستي که هيچ چيز از اصول دموکراسي نمي داند و ادعا مي کند که سعي دارد آن را در سوريه اجرا کند. 

نيروهاي امنيتي اردوغان بارديگر بدترين اقدامات خشونت بار و زور را عليه تظاهرکنندگان مسالمت جو ترک در دياربکر به کار مي گيرند. اين تظاهرات در اعتراض به بازداشت شمار زيادي از تظاهرکنندگان مسالمت جو در تظاهرات اخير برپا شد. در اين تظاهرات هفتاد و نه تظاهرکننده و بيست و سه پليس زخمي شدند و نيروهاي امنيتي هشتاد و هفت نفر از افراد وابسته به حزب صلح و دموکراسي از جمله دوازده جوان زير هجده سال را بازداشت کردند. 

نيروهاي امنيتي ترکيه براي متفرق کردن معترضان از ماشين هاي آب پاش و گاز اشک آور استفاده کردند. نيروهاي امنيتي همچنين مردم را با زور و تهديد از پارک ها بيرون راندند. 

براي تقويت دموکراسي حزب عدالت و توسعه ، اخيرا حدود 10 هزار نيروي امنيتي با تجهيزات کامل در اطراف شهر دياربکر براي مقابله با تظاهرات مردمي و سرکوب آن مستقر شدند که دو روز پيش به زخمي شدن بيش از بيست نفر منجر شد. اين آزادي است که دولت حزب عدالت و توسعه به مردم خود مي دهد که در انتقادهاي اخير اردوغان از رسانه ها و اصحاب رسانه اي که به دنبال حقيقت هستند، بيشتر نمايان شد و اردوغان هر روز براي ساکت کردن آنها تلاش مي کند و مي توان از طريق پيگردهاي قضائي روزنامه نگاران و خبرنگاران به اين موضوع پي برد. 
     
به طوري که روزنامه فايننشال تايمز به ادامه بازداشت صد و چهار روزنامه نگار در زندان هاي ترکيه اشاره کرد که شصت و نه نفر از اين روزنامه نگاران ، کرد هستند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار