تمامي سفارشات لوكوموتيو را به شركت مپنا بسپاريد

رئيس جمهور از وزير كشور، شهرداران و شوراي شهر و وزير راه و شهرسازي خواست كه تمام سفارشات براي ساخت لوكوموتيو را به شركت مپنا بسپارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاح اولين كارخانه تخصصي ساخت لوكوموتيو در ايران با اشاره به اينكه مجموعه مپنا نياز اصلي كشور را تامين مي كند، گفت: مجموعه لوكوموتيو سازي مپنا سرمايه ارزشمندي است كه حركت رو به جلويي را براي ملت ايران در صنعت ريلي در نظر گرفته است.

وي با بيان اينكه دو يا سه توصيه مهم براي شركت مپنا و ديگر مسئولان ذيربط در اين زمينه دارم، گفت: همه ما امروزه شاهد آن هستيم كه لوكوموتيوهاي بسيار پيشرفته با صرفه اي با قيمت كم توسط متخصصان داخلي ساخته مي شود.

بنابراين من از همين جا از وزير كشور، شهرداران، شوراي شهر، وزير راه و شهرسازي به طور قاطع مي خواهم كه تمام سفارشات براي ساخت لوكوموتيو را به شركت مپنا بسپارند.

وي افزود: هم اكنون ظرفيت ساخت اين شركت براي لوكوموتيو 150 دستگاه است اما من فكر مي كنم توان متخصصان ما بسيار بالاتر است و امروز شاهد ساخت اولين كارخانه تخصصي لوكوموتيو هستند.

رئيس جمهور اضافه كرد: اميدواريم در آينده هيچ خريد خارجي نداشته باشيم.

احمدي نژاد ادامه داد: اگر من به جاي وزير كشور بودم خريد تجهيزات لوكوموتيو را از خارج ممنوع مي كردم چرا كه كارهاي بزرگي به دست متخصصان ايراني امكان پذير است و سرافرازي را براي ملت به ارمغان آورده است.

احمدي نژاد تصريح كرد: سفارش من به سازندگان لوكوموتيو آن است كه وقتي مي خواهيد كارهاي خود را ارزيابي كنيد با كشورهاي ديگر خود را مقايسه نكنيد چرا كه مقايسه ملت ايران با برخي كشورها تحقير ملت است بنابراين ما بايد با قله هاي بلند خود را مقايسه كنيم.

وي اظهار داشت: اين شعار و يا خواب و خيال نيست چرا كه صدها سال ملت ايران پرچم دار بشريت در همه ابعاد بوده است و به نقطه اي بايد برسيم كه دشمنان تصور اينكه پيشرفت ملت ايران را متوقف كنند را از ذهن بيرون كنند.

احمدي نژاد گفت: ما بايد خود را براي ساخت داخل آماده كنيم.

رئيس جمهور اعلام كرد هم اكنون 10 هزار كيلومتر خطوط ريلي در كشور داريم كه بيش از 12 هزار كيلومتر ديگر در دست ساخت است به زودي نيازما به ناوگان ريلي دو برابر خواهد شد كه در صورتي كه مديريت درستي در اين زمينه داشته باشيم ظرفيت خطوط ما به سه برابر مي رسد./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار