همدان/

هشدار شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد درخصوص نوبت‌دهی آب آشامیدنی

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسد آباداز افزایش مصرف آب آشامیدنی روستاها و کاهش سطح آبدهی چاه‌های آب آشامیدنی در تعدادی از روستاهای این شهرستان خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ احدی گفت : امسال  برخی از روستاها به علت افزایش مصرف آب، افزایش دما و ورود به زمان پیک مصرفی آب و افزایش برداشت آب از چاه‌های کشاورزی با نوبت دهی و قطعی مقطعی آب  مواجه شدند.
 وی با بیان اینکه از 97 روستای شهرستان اسدآباد،4 روستا  قطعی و نوبت‌دهی آب آشامیدنی    در حال اجراست افزود :  این روستا ها شامل آقبلاق، نجف‌آباد، شهراب و ترخین‌آباد است و آبرسانی به این روستا هابه طور سیار و شبانه‌روزی و مستمر انجام می شود.
وی گفت : با توجه به اینکه بیش از 91 درصد منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و میزان برداشت از منابع آبی در استان  بیش از ورودی آن‌ها است باید با مدیریت منابع آبی و استفاده از فناوری‌های نوین در بخش آبیاری و کشاورزی مانع از خشک شدند منابع آب شویم.
 مدیر آب و فاضلاب روستایی اسد آباد به نصب 37 دستگاه تله‌متری بر روی تأسیسات آبرسانی برای کنترل پرت آب و سرریز مخازن اشاره کرد و افزود : تکمیل مجتمع‌های آبرسانی یکی از راهبردهای اساسی برای  رفع کمبود آب شهرستان است ./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.