پارك لاله ميزبان بيماران HIV

شهردار منطقه 21 گفت: نخستین مرکز HIV منطقه با ظرفیت پذیرش 90 نفر در پارک لاله افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این مراسم با حضور شهردار و مدیران ارشد این منطقه قائم مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، مسئولان موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی و جمعی از شهروندان منطقه در بوستان لاله واقع در تهرانسر غربی برگزار شد.
سلیمی در حاشیه این مراسم در خصوص توسعه زندگی شهرنشینی افزود: شهر نشینی مشکلات بسیاری را با خود برای جوامع به همراه آورده است و یکی از چالشهای مهمی که امروز در جوامع توسعه یافته با آن روبه رو هستند افزایش آمار آسیب های اجتماعی است، طلاق، اعتیاد، کودکان کار، ابتلا به بیماریهای ویروسی از جمله ایدز محصول گرایش انسان به زندگی صنعتی و دور شدن از مفاهیم بلند اخلاقی است که نتیجه ای به جز انحطاط کشیده شدن جامعه و سست شدن بنیان خانواده ندارد.
با توجه به بیماری ایدز می توان گفت: افزایش مصرف مواد مخدر مساوی است با بالا رفتن آمار مبتلایان به این ویروس که این موضوع منطقه را بر آن داشت تا با راه اندازی مرکزی به نام HIV,DIC به مبتلایان  این ویروس خدمات مناسبی را ارائه کند.
وی در ادامه بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که پیشگیری بهتر از هر درمانی است و اولویت فعالیت های این مرکز هم افزایش سطح آگاهی شهروندان با هدف پیشگیری خواهد بود.
این مرکز با مشارکت موسسه کاهش آسیب سیمای بستر رهایی توسط اداره رفاه خدمات و مشارکت اجتماعی در منطقه 21 با مساحتی بالغ بر 70 متر مربع راه اندازی شده است و ارائه یک وعده غذای گرم مشاوره، خدمات پزشکی شامل پانسمان توزیع سوزن رایگان و وسایل پیشگیری از بارداری تنها بخشی از خدمات این مرکز است.

*بازسازی اسکانهای کارگری در سطح منطقه
با همت و تلاش نواحی سه گانه منطقه اسکان کارگری به طور زیبایی بازسازی که در این خصوص پس از برگزاری نشست مشترک مدیران خدمات شهری مسئولین خدمات شهری و عوامل اجرایی و پیمانکاران برای بازسازی اسکانهای کارگری بسیج شدند.
رئیس اداره خدمات شهری منطقه گفت: از جمله کارهای انجام شده تاسیسات اسکانهای کارگری، تعمیر و تجهیز آشپزخانه و سرویس های بهداشتی، نصب انشعاب آب و برق اسکان کارگری است.
اقدام افزود: حفر یک حلقه چاه جذبی در اسکان کارگری، ایجاد رختکن و ناهار خوری و آسفالت و احداث رختکن از جمله دیگر این بازسازی بوده است در ضمن ظرفیت این اسکانهای کارگری 130 کارگر خدمات شهری فضای سبز می باشد.

*برگزاری جلسه کارگروه مدیریت پسماند
جلسه کارگروه مدیریت پسمانده با حضور رئیس اداره خدمات شهری ناحیه، رئیس اداره اجتماعی و کارشناسان زیر مجموعه خدمات شهری برگزار و به منظور هماهنگی اعضا در خصوص وظایف و عملکرد هر یک از شرکت کنندگان بحث و تبادل نظر گردید که هدف از تشکیل این کارگاه آموزش شهروندان به منظور نهادینه کردن تفکیک پسماند خشک و تر از مبدا می باشد.

*اقدامات واحد فنی و ترافیک
به همت واحد عمران ناحیه نهر کتابی واقع در بلوار اصلی تهرانسر جمع آوری و به نهر روسی تبدیل گردید که هدف از این اقدام جلوگیری از وارد شدن خسارت به وسیله نقلیه عبوری است.

*اجرای عملیات لایروبی انهار ناحیه
به همت واحد خدمات شهری عملیات لایروبی انهار در ناحیه یک به اجرا در آمد و کلیه انهار ناحیه لایروبی و شستشو گردید که هدف از این اقدام جمع آوری زباله از انهار به منظور حفظ پاکیزگی و بهداشت و جلوگیری از آب ماندگی در انهار است.

*طرح جهادی در منطقه آغاز شد
طرح جهادی با محوریت شستشوی مخازن زباله در سطح منطقه با همت روسای خدمات شهری نواحی سه گانه آغاز شد و در این طرح حدود 200 مخزن در سطح محورهای اصلی نواحی کاملا شستشو گردید که گفتنی است هدف از اجرای این طرح حفظ محیط زیست، زیبایی منظر شهری، رضایت شهروندان و مسائل مربوط به بهداشت شهری شده است./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار