مدیرعامل راه‌آهن :

کارخانه ساخت لکوموتیو به زودی راه اندازی می شود

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه صنعت ریلی کشور با نگاه به حمل و نقل چند وجهی شد و گفت : نخستین کارخانه ساخت لکوموتیو در هفته های آینده راه اندازی می شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، عبدالعلی صاحب‌محمدی حمل و نقل را به عنوان یکی از بخش‌های زیربنایی محرک جامعه برای توسعه بخشهای اقتصادی، صنعتی و اجتماعی معرفی کرد و گفت : حمل و نقل چند وجهی ظرفیت و امکانی همه جانبه است تا از امکانات و منابع موجود کشور که موجب هم‌افزایی رسیدن به اهداف اقتصادی است ، استفاده کنیم.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز ایران در دنیا و خاورمیانه، خواستار هماهنگی دستگاه های ذیربط در قالب حمل و نقل چند وجهی شد و تصریح کرد: حمل ونقل چند وجهی در اقتصاد و تولید ناخالص داخلی، اشتغالزایی و همچنین افزایش قدرت چانه زنی سیاسی موثر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل چند وجهی باید به راهبرد تبدیل شود ، افزود: برنامه‌ها بر مبنای حمل و نقل چند وجهی تنظیم شود، به صورتی که برای مسافت‌های کوتاه از حمل و نقل جاده‌ای و برای مسافت‌های بلند از بخش ریلی استفاده کنیم ، این نگاه موجب افزایش حجم عملکرد در حمل و نقل می شود.

وی از راه اندازی نخستین کارخانه ساخت لکوموتیو در هفته های آینده خبر داد و گفت: راه اندازی این واحد صنعتی که با تلاش بخش خصوصی و در جهت بومی سازی بخش ریلی صورت می گیرد علاوه برایجاد اشتغال، امکان قطعه سازی برای تولید کنندگان داخلی را فراهم می کند.

رئیس هیئت مدیره راه آهن اظهار امیدواری کرد: تا دو سال آینده 55 درصد ساخت لوکوموتیو در کشور داخلی ‌شود و این امر برای تمام بخش‌های صنعت ریلی نیز توسعه یابد.

صاحب محمدی به توافق با صندوق توسعه ملی برای توسعه ناوگان ریلی اشاره و خاطرنشان کرد: از آنجاکه دولت نمی‌تواند در این بخش سرمایه‌گذاری کند در صندوق توسعه ملی امکانی فراهم شده است تا سازندگان صنایع ریلی و بهره برداران از تسهیلات این صندوق استفاده کنند./عب
برچسب ها: قطار ، کارخانه ، لوکوموتیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار