فعالیت 2 هزار و 140 آژانس مسافرتی هوایی در کشور/ فراهم کردن بستر توسط دولت برای توسعه گردشگری کشور

دبیر کمیته فنی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برای 2 هزار و 140 آژانس مسافرتی هوایی مجوز صادر کرده ایم گفت: نزدیک به 800 متقاضی دریافت مجوز برای تاسیس آژانس هوایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدحسین اکبری در نشست هم اندیشی تورآوران ایران که در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد گفت : اگر می خواهیم به اهدافمان در صنعت گردشگری برسیم و از 1200 میلیارد دلاری که درآمد دنیا از صنعت گردشگری بوده 10 درصد آن را کسب کنیم باید به یک جمله اعتقاد داشته باشیم و آن این است دولت نظاره گر باشد و بخش خصوصی وارد عرصه فعالیت شود.
وی تصریح کرد: سیستم صدور مجوزها از ابتدای سال 89 مکانیزه کرده ایم. در سال 90 به صورت آزمون و خطا ادامه داده و در سال 91 دفاتر خدمات مسافرتی هوایی می توانند تمام اطلاعاتشان را به صورت آنلاین روی سیستم بگذارند بنابراین دیگر لازم نیست برای تمدید مجوز به صورت حضوری مراجعه کنند.
اکبری افزود: دولت باید بستری را بوجود بیاورد که در چند سال آینده فرودگاهها، بنادر، هتلها و ترمینال های مسافربری برای ورود 20 میلیون گردشگر خارجی آماده و تجهیز شود و بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری فعال کند.
دبير كميته‌ي فني سازمان هواپيمايي اظهار داشت: اگر بخواهيم سهمي از درآمد ميلياردي گردشگري دنيا را به خود اختصاص دهيم و به نفت متكي نباشيم، فقط و فقط بايد كارها را به بخش خصوصي بسپاريم و دولت نظاره‌گر باشد و زيربنا و بستر را فراهم كند.
اكبري با اشاره به فعاليت‌هايي كه در زمينه‌ سفرهاي هوايي انجام می شود خاطر نشان کرد: تا كنون دو هزار و 140 مجوز براي دفاتر خدمات هوايي صادر شده است و 800 متقاضي نيز وجود دارد. از ابتداي سال 89 نيز سيستمي طراحي شد تا متقاضيان از اين طريق، درخواست‌هاي خود را براي گرفتن مجوز ارائه دهند. اين روند به‌صورت آزمون و خطا در سال 90 ادامه پيدا كرد و حالا تمام اطلاعات دفاتر خدمات هوايي روي سيستم اينترنتي قرار دارد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار