کرمانشاه/

ساماندهی تجارت كوله بری بازارچه پرویزخان

فرماندار قصرشیرین از ساماندهی تجارت كوله بری (چمدانی) در بازارچه مرزی پرویزخان و انجام شیوه نامه جدید آن برای واردات مواد غذایی از سوی كوله بران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'فرماندار قصرشیرین گفت : براساس این ساماندهی كوله بران می توانند 12 قلم كالا شامل برنج، روغن، شكر، گوشت قرمز، مرغ، كنجاله، گندم و جو، ذرت، سویا، كود و مواد اولیه لاستیك های خودرو را بدون تعرفه وارد كنند و در این راستا قرنطینه، بهداشت و دیگر دستگاههای متولی نیز در مرز بر ورود كالا نظارت می كنند.

وی گفت: طبق این شیوه نامه جدید، پس از صدور كارت تردد، آنها هر 2 ماه یكبار و تا مبلغ 15 میلیون ریال می توانند از طریق تجارت كوله بری جنس از كشور عراق وارد كنند و آن را در بازارهای داخل شهرستان و حتی خارج از استان بفروش برسانند.

پروین اظهار داشت: براین اساس ساكنان 26 روستای توابع این شهرستان تا شعاع 20 كیلومتری از مرز، می توانند از طریق كارت هایی كه برای آنها صادر می شود نسبت به تجارت كوله بری اقدام كنند اهالی این روستاها تا 100 درصد از پرداخت تعرفه گمركی كالاهایی كه وارد می كنند، معاف خواهند بود.

فرماندارقصرشیرین خاطر نشان كرد: پیش از این برای هر خانوار قصرشیرینی فقط یك نفر واجد شرایط كه صلاحیتش مورد تایید دستگاههای ذیربط قرار گرفته بود مجوز در قالب فعالیت كوله بری صادر می شد تا هفته ای یكبار با سفر به كشور عراق تا مبلغ 10 میلیون ریال كالا وارد كرده و كالاها را در بازارچه موقت مرزی قصرشیرین به صورت متمركز به فروش برساند و یا در اختیار دیگر مغازه های سطح شهر قرار دهد تا به صورت غیرمتمركز آنها را عرضه كنند.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه براساس آخرین سرشماری سال جاری حدود 25 هزار نفر جمعیت دارد و با 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی برای مبادله كالا ومسافر دارد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.