چند نرمش ساده براي حفظ سلامت گردن

روزانه با چند نرمش ساده مي توانيد استراحت و سلامت گردن خود را تأمين کنيد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اين نرمش ها مي توانند عضلات گردن شما را انعطاف پذير و قوي کنند.

حرکت از جلو به پشت

 سر خود را به آرامي به عقب ببريد تا حدي که بتوانيد بالا را ببينيد.يک دقيقه در اين حالت باقي مانده و به آرامي به سمت جلو بازگرديد.اين نرمش را روزانه 3 بار و هر بار 5 تا 10 بار تکرار کنيد.

حرکت گردن به طرفين

سر خود را مستقيم نگه داشته و به آرامي به يک سمت حرکت دهيد.سر را تا حدي خم  نکنيد که گوشتان با شانه تماس داشته باشد.يک دقيقه در اين حالت بمانيد.سر خود را به آرامي به موقعيت وسط برگردانيد.همين کار را به سمت شانه مخالف انجام دهيد.روزانه 3 بار و هر مرتبه 5 تا 10 بار تکرار کنيد.

 چرخاندن سر به طرفين


به آرامي سر خود را تا جايي که مي توانيد بچرخانيد.يک دقيقه مکث کنيد.به حالت وسط برگرديد.سر را به سمت مخالف بچرخانيد.اين نرمش را 5 تا 10 بار، 3 بار در روز انجام دهيد.

 فشار به طرفين

 دست خود را روي يک طرف از سر خود قرار داده و دست  و سر را در جهات مخالف فشار دهيد.از دست خود براي جلوگيري از حرکت سر هنگامي که سعي مي کنيد گوش خود را به شانه برسانيد استفاده کنيد.تا 5 شمارش در اين حالت بمانيد.استراحت کرده و همين نرمش را به سمت مخالف انجام دهيد.3 بار در روز 5 تا 10 بار اين نرمش را تکرار کنيد.

 فشار به جلو

 دو دست خود را بر خلاف پيشاني قرار دهيد و پيشاني را به جلو فشار دهيد، هم زمان با فشار دست از حرکت پيشاني به سمت جلو ممانعت کنيد.تا 5 بشماريد.استراحت کنيد اين نرمش را نيز 3 بار با 5 تا 10 تکرار انجام دهيد.

 فشار به پشت

 دو دست خود را پشت سر قفل کنيد.تلاش کنيد سر خود را به سمت عقب برگردانيد.با فشار دست مانع از حرکت سر به عقب شويد.چانه به سينه نرسد.تا 5 بشماريد.استراحت کنيد.3 بار انجام دادن اين نرمش، 5 تا 10 تکرار توصيه مي شود./ع ل
برچسب ها: گردن ، درد ، نرمش ، حرکت ، فشار ، تمرین ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.