خون مردگی زیرناخن چرا ایجاد می شود؟

با دلیل ایجاد خون مردگی زیرناخن یا هماتوم زیرناخن و نکات بسیار مهمی در این رابطه آشنا شوید.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: خون مردگی زیرناخن یا هماتوم زیرناخن بر اثر تجمع خون در زیر ناخن ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: به طور معمول 90 درصد ایجاد این مشکل به دنبال وارد شدن ضربه به ناخن بوده که همراه با خونریزی زیرناخن و درد بسیار شدید است.

انتظاری خاطرنشان کرد: درصد پایینی از افراد به علت بیماری های زمینه ای از جمله بیماری های خونی دچار این مشکل شده که قدرت انعقاد خون در این افراد کاهش پیدا کرده و در اکثر مواقع سبب جداشدن صفحه ناخن از بستر ناخن می شود.

وی گفت: بعد از هر ضربه تا یک روز بیشتر یا کمتر خونریزی به صورت مشهود زیرناخن مشاهده نمی شود و سپس کبودی و خون مردگی در زیر آن قابل رویت می شود.

انتظاری متذکر شد: هماتوم زیرناخن نباید با بیماری خطرناک سرطان ملانوما اشتباه شود، پس باید با بروز این مشکل سریع به پزشک مراجعه کرد.

این متخصص تاکید کرد: اگر خون مردگی زیر ناخن با درد شدید همراه باشد جراح به طور معمول صفحه ناخن را سوراخ کرده تا خون را تخلیه کند و اگر درد گسترده تر باشد کل ناخن برداشته می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
سلام ببخشید الان چن وختی هس کم کم داره زیر ناخن های پام خون پر میشه و کبود میشه ولی دردی نداره علتشو میشه بگید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۱۶:۱۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
سوزن رو داغ کردم و ناخنم رو سوراخ کردم. فکر میکردم درد داشته باشه ولی اصلا درد نداشت. با دقت و حوصله اینکار رو به آرامی انجام بدید. درد انگشتم کم شد ولی هنوز ناخنم سباه هست ببینم بعدا چی میشه...
آخرین اخبار