نترس، نگران نشو، ترديد به دل راه نده، فكر نكن اگر راه كوير را در پيش بگيري بازنده مي‌شوي، تصور نكن با رفتن به بيابان وقتت هدر مي‌رود و دستت براي تفريح بسته مي‌شود، تو اگر راه را درست بروي، هم با كوير انس مي‌گيري و هم لذت آرامش در سكوتش را لمس مي‌كني.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نقشه استان اصفهان را بردار. انگشتت را از شهر نياسر به سمت كاشان، قمصر، ابيانه، نطنز و بادرود پايين بياور و وقتي به نام امامزاده آقا علي عباس رسيدي نگاهت را دقيق‌تر كن تا نام «متين‌آباد» را ببيني.

مقصد سفر اينجاست، روستايي در قلب كوير كه بيشتر از آن كه شبيه روستاهاي امروزي باشد فرصتي است براي تفريح و سرگرم شدن. متين آباد منطقه نمونه گردشگري، اكو كمپ كويري و شترسواري است كه از شمال به قلعه باستاني كرشاهي، از غرب به ابوزيدآباد و از شرق به امامزاده آقا علي عباس متصل است.

مي‌گويند تا قبل از اين كه اين اكو كمپ ساخته شود بيابان‌هاي اين منطقه چنان گستاخ شده بودند كه حتي يك گياه لاغر هم باقي نگذاشته بودند، اما امروز بيابان‌هاي متين‌آباد نه‌تنها مهار شده‌اند بلكه صاحب يك فضاي توريستي شده‌اند كه مشتمل بر سوئيت‌هاي اقامتي، رستوران، چايخانه سنتي، مزرعه ارگانيك، پرورش شترمرغ، امكانات اقامت در چادر، رصد ستارگان، شترسواري، موتورسواري و دوچرخه‌سواري است.

بناي اين كمپ به سبك معماري عهد صفويه ساخته شده است و چايخانه موجود در طبقه دوم آن گردشگران را به حال و هواي 500 سال قبل ايران مي‌برد. در اين چايخانه مي‌توان چشم‌اندازهاي زيباي رشته كوه‌هاي كركس و دشت كوير را ديد و وقتي شب فرار رسيد در فضاي تدارك ديده شده در آن، آسمان شب را رصد كرد. ‌

البته اگر براي رفتن به متين‌آباد كمي بيشتر صبر كنيد با امكانات بيشتر آن در آينده‌اي نزديك روبه‌رو خواهيد شد يعني زيستگاه تكثير گورخر ايراني و گونه‌هاي نادر حيات وحش، باغ نمونه گياهان كويري، مزرعه پرورش شترمرغ و ماكيان، مركز تفريحي پينت‌بال، تيراندازي، تير و كمان و پيست اسب‌سواري، اما اگر اصرار داريد در همين تعطيلات تابستاني به متين‌آباد برويد پس راه‌هاي دسترسي به كمپ را ياد بگيريد تا سفري راحت و كم‌زحمت داشته باشيد.

براي رسيدن به اكو كمپ متين‌آباد 4 راه دسترسي وجود دارد، اول بزرگراه تهران، قم، كاشان و اصفهان، دوم جاده كاشان به اردستان، سوم راه‌آهن تهران، اصفهان و تهران به يزد و كرمان و چهارم جاده كاشان، ابوزيدآباد و بادرود.

اگر به اين كمپ رسيديد و دوست داشتيد روزهاي بيشتري از فضاي وهم‌آلود كوير لذت ببريد مي‌توانيد از تورهاي تدارك ديده شده براي گردشگران نيز استفاده كنيد و خيلي راحت با تور يك روزه نطنز و ابيانه، تور يك روزه اردستان و زواره، تور يك روزه ابوزيدآباد و مرنجاب و تور نيم روزه قلعه كرشاهي همراه شويد.

اين سفر از آن سفرهايي است كه بايد رفت و متين‌آباد از آنجاهايي كه بايد ديد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

برچسب ها: گردشگری ، سفر ، شبانه ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار