کرمانشاه/

رشته های در حال منسوخ شدن نیاز به تغییر کاربری دارند

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: رشته های در حال منسوخ شدن نیاز به تغییر کاربری دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
نصراله سپهر گفت: برخی از رشته های صنایع دستی در حال منسوخ شدن هستند که بایستی با تغییر کاربری نسبت به احیا مجدد آنها اقدام شود.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: اگر شرایطی فراهم شود که کارایی برخی از رشته های صنایع دستی مانند طناب بافی، رشک بافی (سبدبافی)، کندو سازی، نعل بندی و ...  متناسب با نیازهای روز تغییر یابند از منسوخ شدن آنها جلوگیری خواهد شد.

سپهر گفت: در حال حاضر حدود 70-40 هزار نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در 250 رشته مختلف صنایع دستی مشغول به کار هستند.

معاون صنایع دستی کرمانشاه در مورد میزان صادرات صنایع دستی در سال گذشته اذعان داشت: خوشبختانه سال گذشته استان کرمانشاه نزدیک به 8 میلیون و 500 هزار دلار از تولیدات خود را در حوزه صنایع دستی به خارج از کشور صادر کرده است.

سپهر سپس در خصوص تو انمندی های استان در عرصه تولید صنایع دستی گفت:  توانمندی های استان کرمانشاه در زمینه صنایع دستی زیاد است که این مسئله با توجه به غنای فرهنگی این منطقه اهمیت ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شواهد و قرائن موجود مردم استان کرمانشاه جزء نخستین بشرهایی هستند که از مواد اولیه که در اختیار داشتند به بهترین نحو استفاده کردند و کالاها و وسایل مورد نیاز زندگی خود را با بهره گیری از ذوق و ابتکار خود ساختند./س


برچسب ها: رشته ، منسوخ ، کاربردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.