حجت‌الاسلام رئيسي در حاشيه‌ي نشست خبرگان رهبري:

قناعت، عدم اسراف و توجه به توليد ملي لازمه‌ي ايستادگي در برابر تحريم ها است

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: لازم است پيام قناعت، عدم اسراف و توجه به توليد ملي گسترش يابد چرا كه در صورت توجه كردن و حمايت از توليد ملي بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي عضو مجلس خبرگان رهبري در حاشيه‌ي نشست خبرگان رهبري در جمع خبرنگاران توضيحاتي را درباره نشست امروز خبرگان رهبري ارائه كرد.

وي با اشاره به برگزاري دو اجلاس مجلس خبرگان رهبري در سال گفت: مطابق آيين‌نامه ميان هر اجلاس يك جلسه مشترك ميان اعضاي هيئت رئيسه و رئيس كميسيون‌هاي مجلس خبرگان برگزار مي‌شود.

رئيسي ادامه داد: هدف از برگزاري اين جلسه بررسي وظايف خبرگان در رابطه با عملكرد كميسيون‌ها و طرح مسائلي است كه بايد در اين كميسيو‌ن‌ها بررسي شود.

معاون اول رييس قوه قضاييه تصريح كرد: در اين جلسه مسائلي مربوط به كشور و نكاتي كه مردم امروز با آن روبرو هستند مثل تحريم‌ها مطرح مي‌شود.

حجت‌الاسلام رئيسي با تاكيد بر اينكه تحريم‌ها نمي‌تواند ملت ايران را از اهداف عالي خود باز دارد، اظهار داشت: دشمنان تحريم‌ها را عليه ملت ايران به كار گرفته ا‌ند و در آن مي‌دمند و تصور مي‌كنند كه مي‌توانند از مقاومت ملت ايران بكاهند و آنرا به عقب نشيني وادار كنند اما اين خيال واهي است.

وي ادامه داد: مجلس خبرگان رهبري  نيز در راستاي فرامين مقام معظم رهبري مبني بر مقاومت ملت ايران در تمامي تنگناها دشمن را پشيمان مي‌كند و از بيانات مقام معظم رهبري حمايت مي‌كند.

معاون اول قوه قضاييه تاكيد كرد:‌ اين اقدام دشمنان حركت شيطنت‌آميزي است كه براي به زانو درآوردن ملت ايران به كار مي‌گيرند اما مردم هوشيار ايران همانگونه كه در عرصه‌هاي مختلف مقاومت كرد‌ه‌اند مي‌ايستند و عقب‌نشيني نمي كنند.

حجت الاسلام رئيسي با اشاره به اينكه بررسي تحريم‌ها در دستور كار اين جلسه خبرگان نيز قرار مي‌گيرد، گفت: ما تاكيد داريم كه پيام قناعت و عدم اسراف و توجه به توليد ملي گسترش يابد چرا كه در صورت توجه كردن و حمايت از توليد ملي بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

عضو هيات رئيسه خبرگان رهبري در پاسخ به سوالي در باره تشکيل شدن شوراي فقهي از سوي هاشمي رفسنجاني گفت: در كشوري كه راس آن ولي فقيه جامع الشرايط قرار دارد به هيچ عنوان بن بستي وجود ندارد و همه مسائلي كه اتفاق مي‌افتد درباره آن نظر داده مي‌شود.

حجت‌الاسلام رئيسي ادامه داد:‌ فرض كنيم كه هر كدام از قوا يك برداشتي از قانون را داشته باشند اين برداشت‌ها در قانون سازو كار خاص خود را دارد و اگر مسئله به صورت يك معضل مطرح شود در مجمع تشخيص مصلحت نظام قابل طرح است و هيچ مسائلي در كشور نداريم كه در رابطه با آن به بن بست برسيم.

معاون اول قوه قضاييه در پايان خاطرنشان كرد: نظام جمهوري اسلامي مبتني بر ولايت فقيه است و تمامي مشكلات نيز در قانون اساسي پيش‌بيني شده ودر نظامي كه مبتني بر ولايت فقيه است هيچ بن‌بستي وجود ندارد. /س3

برچسب ها: خبرگان ، رئیسی ، هاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار