اميري خامكاني:

برخي گراني‌ها ريشه در تنش‌ها و چالش‌هاي حاشيه‌اي دارد/ براي تهيه اقلام مورد نياز بايد اورژانسي عمل كرد

سخنگوي كميسيون انرژي با بيان اينكه برخي گراني‌ها حاصل تنش‌ها و چالش‌هاي حاشيه‌اي است، گفت: در آستانه حلول ماه مبارك رمضان دولت بايد اقلام مورد نياز مردم را به صورت اورژانسي تهيه كند.

اميرحسين اميري خامكاني نماينده مردم زرند در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در آستانه حلول ماه مبارك رمضان با اشاره به ضرورت اهتمام دولت براي بهبود وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم گفت: تورم و گراني مسئله اي نيست كه يك شبه به وجود آمده باشد و يك شبه نيز بتوان آن را حل كرد بلكه اقتصاد فعلي كشور نتيجه برخي تصميمات و برخي اقداماتي است كه ما را به اين مرحله رسانده است.

وي تصريح كرد: دولت بايد در آستانه حلول ماه مبارك رمضان با اتخاذ تدابيري راهبردي موجبات آرامش‌خاطر مردم را فراهم كند و البته مي‌تواند با تزريق اقلام ذخيره شده به بازار قيمت‌ها را اصلاح و كاهش دهد.

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس با انتقاد از عكس‌العمل دولت در خصوص كنترل بازار و بهبود وضعيت اقتصادي اظهار داشت: طي تذكري به دولت خواستار توجه دولت و شخص رئيس جمهور به بهبود زندگي مردم شديم ولي معاون پارلماني وقت رئيس جمهور با ارسال نامه‌اي گفتند ارسال چنين تذكراتي جايگاهي ندارد و تذكر به رئيس جمهور براي كنترل تورم و حل مشكل گراني تذكر بجايي نيست،‌ پس اگر دولت مسئول اين وضعيت نيست چه كسي مسئول است؟
 
وي خاطرنشان كرد: آنچه در آستانه ماه مبارك رمضان مهم است بهبود وضعيت زندگي مردم توسط دولت بوده و بايد دولت با استفاده از نظرات كارشناسي و ظرفيت‌هاي موجود بازار را مديريت و برخي كالاهاي اساسي مردم را تهيه و در اختيار آنها قرار بدهد و در صورت نبود اقلام اساسي مورد نياز بايد آنها را به صورت اورژانسي تهيه نمايد.

اميري خامكاني اظهار داشت: برخي گراني‌ها ريشه در تنش‌ها و چالش‌هاي حاشيه‌اي دارد چرا كه اقتصاد كشور متاثر از نرخ طلا و ارز بوده و نرخ طلا و ارز نيز متاثر از برخي تصميم‌گيري‌ها و به مصاحبه‌ها و سخنراني‌هاي حاشيه‌اي است.

وي گفت: بايد كميسيون‌هاي مربوطه از جمله كميسيون اقتصادي، كشاورزي،‌صنايع، معادن و كشاورزي دولت را وادار كنند تا در راستاي بهبود وضعيت اقتصادي كشور گام بردارد./ب2

برچسب ها: امیری ، خامکانی ، تنش ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار