رئيس كميسيون حقوقي و قضايي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

تامين هزينه فرزندان دو تابعيتي منوط به نظر رييس جمهور است

رئيس كميسيون حقوقي و قضايي در مجلس گفت:‌ تامين بار مالي فرزندان مادران ايراني و همسران خارجي در مجلس تصويب و اجراي نهايي اين طرح منوط به نظر رييس جمهور است.

اللهيار ملكشاهي نماينده مردم لرستان و خرم‌آباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره وضعيت فرزندان دو تابعيتي در کشورمان گفت:‌ طرح فرزندان دو تابعيتي هفته گذشته در كميسيون حقوقي و قضايي با حضور كارشناسان شوراي نگهبان،‌ دولت و مسئولين بررسي شد.

وي در ادامه تصريح كرد: در كميسيون تصويب شد فرزندان مادران ايراني كه با همسران خارجي ازدواج كرده‌اند از حقوقي همانند يارانه،‌ تامين اجتماعي،‌ اقامت و شناسنامه برخوردار باشند ولي چون بار مالي براي دولت به همراه دارد نيازمند  اختصاص رديف بودجه ازسوي دولت و تاييد شخص رئيس جمهور است.

رئيس كميسيون حقوقي و قضايي در مجلس تصويب طرح پرداخت هزينه‌هاي مالي به فرزندان دو تابعيتي را منوط به تصويب هيئت دولت دانست و اظهار داشت: هفته گذشته در همين راستا نامه‌اي به رئيس جمهور فرستاده‌ ايم و با قبول بارمالي فرزندان دو تابعيتي از جانب وي اين كودكان مشمول حقوق مالي و قضايي از جانب جمهوري اسلامي مي‌شوند./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار