صالحی خواستار شد؛

تشکیل کمیته مشترک حقیقت‌یاب بین‌المللی برای روشن شدن سرنوشت 4 دیپلمات ايراني

وزیر خارجه ایران با اشاره به آمادگی دبیر کل سازمان ملل برای ایفای نقش فعالتر به منظور روشن شدن وضعیت 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی ،خواستار تشکیل کمیته مشترک حقیقت‌یاب بین‌المللی شد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه،  ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم سی‌امین سالگرد ربوده شدن 4 دیپلمات ایرانی در لبنان با اشاره به اعلام آمادگی "بان‌کی‌مون" دبیرکل سازمان ملل برای ایفای نقش فعالتر این سازمان به منظور روشن شدن وضعیت 4 دیپلمات ایرانی ربوده شده از وی خواست که با تشکیل کمیته مشترک حقیقت‌یاب بین‌المللی تلاش مضاعفی را در این زمینه صورت دهد.

وی همچنین با اشاره به شواهد و قرائن موجود مبنی بر زنده بودن این 4 نفر و اسارت‌شان در زندان‌های رژیم صهیونیستی از دبیر کل صلیب سرخ بین‌المللی نیز خواست که هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام جدی صورت بگیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به گزارش رژیم صهیونیستی در سال 2008 درباره این 4 دیپلمات خاطرنشان کرد: این گزارش نه تنها از مسئولیت این رژیم در مورد این پرونده کم نکرده بلکه مفاد این گزارش بر ارتباط این رژیم با عناصر رباینده این 4 نفر در لبنان تاکید می‌کند.

وزیر خارجه تصریح کرد: این وزارتخانه از هیچ کوششی برای بازگرداندن اسطوره‌ها دریغ نخواهد کرد.
/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار