بندرعباس /

افزایش تولید برق در نیروگاه خلیج فارس

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس گفت : از ابتدای سال تاکنون تولید برق در نیروگاه برق خلیج فارس 7 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس  امیری افزود : در این مدت یک میلیون و 700 هزار مگاوات ساعت برق در این نیروگاه تولید شد .

وی تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت تولید ، تعمیرات به موقع واحدها ، به روز بودن تجهیزات ، ورود و خروج به موقع از شبکه سراسری برق در کمترین زمان از علتهای افزایش تولید برق در این نیروگاه است .

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس گفت : سوخت مورد نیاز نیروگاه خلیج فارس روزانه 4  میلیون و 200 هزار متر مکعب است که از یک خط لوله 16 اینچی از پالایشگاه گاز سرخون و قشم تأمین می شود .

امیری افزود: نیروگاه گازی خلیج فارس شش واحد گازی با ظرفیت 990 مگاوات برق فعالیت می کند  .

وی تصریح کرد: نیروگاه گازی خلیج فارس در چند سال گذشته با اجرای طرحهای زیست محیطی برای کنترل آلودگی صوتی ، هوا ، آب و خاک رتبه برتر صنعت سبز را در هرمزگان کسب کرد.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس گفت: پایش منظم خروجی دودکش ها ، ایجاد 22 هکتار فضای سبز ، نصب توری در پنجره های دوجداره ، بازیافت گازهای مورد استفاده در شبکه های تهویه از مهمترین طرح های اجرا شده است .

هرمزگان دو نیروگاه برای تأمین برق بیش 465 هزار مشترک خانگی و صنعتی دارد .

نیروگاه گازی خلیج فارس دو و هفت دهم درصد از برق کشور و 50 درصد از برق استان را تأمین می کند./س

 

برچسب ها: تولید ، برق ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.