پنتاگون به قدرت موشكي بالاي ايران اذعان كرد/ ايران تا 2015 موشک بالستيک قاره پيما را آزمايش مي‌کند

وزارت دفاع آمريکا -پنتاگون- در گزارشي به قدرت موشکي ارتش جمهوري اسلامي ايران اذعان كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش که به امضاي لئون پانتا وزير دفاع آمريکا رسيده و در تاريخ بيست و نهم ژوئن گذشته به چهار کميته دفاعي در کنگره ارائه شده است به وضعيت برنامه هسته اي ايران نيز پرداخته شده است

در اين گزارش که شامگاه سه شنبه توسط خبرگزاري بلومبرگ منتشر شد آمده است: ارزيابي آمريکا نشان مي دهد ايران احتمالا تا سال 2015 خواهد توانست از نظر فني، موشک بالستيک قاره پيما را آزمايش کند.
 
وزارت دفاع آمريکا در اين گزارش اعلام كرد: ايران به دستيابي به موشکهاي بالستيک از جمله توسعه موشک دوربرد شهاب 3 و موشک بالستيک ميانبردي که برد آن به دو هزار کيلومتر مي رسد ادامه مي دهد. 

آنتوني کوردسمن تحليلگر مرکز مطالعات راهبردي و بين المللي در واشنگتن گفت: اين گزارش نشان مي دهد ايران براي بهبود توانايي موشکي خود تلاش مي کند.
 
در اين گزارش آمده است: ايران مانند چين پيشرفت کرده است.
 
به گفته سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران ايران، اين کشور هفته گذشته هفت موشک کوتاه برد و ميانبرد ساخت داخل را که برد آنها بين 300 تا 1300 کيلومتر بود آزمايش کرد. 

وي افزود: ايران موشکهايي دارد که برد آنها به دو هزار کيلومتر نيز مي رسد و مي تواند هر نقطه اي در اسرائيل را هدف قرار دهد اما اين موشکها تا کنون در رزمايشها آزمايش نشده است. 
آمريکا از آزمايش اين موشکها به شدت ابراز نگراني کرده است. 

ويکتوريا نولاند سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه آمريکا گفت: ايران از دو دهه پيش برنامه هايي براي توسعه توانايي موشکي از جمله موشکهاي دوربرد دارد.
برچسب ها: ایران ، موشک ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار