سفره ی ایرانی میزبان دستان پر مهر ایرانی

هرگز به نیکی نمی رسید تا از آنچه خود دوست دارید انفاق کنید حالا سفره ای از مهر برپا شده تا دستان پر مهر شما بازی گر دلهای شکسته کودکان سرطانی باشد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جشنواره غذایی سفره تهرانی، سفره ایران با همت دانشجویان گردشگری و آشپزی به منظور ترویج فرهنگ مصرف غذاهای سنتی و سالم به جای فست فودها و گسترش توریست غذا در جامعه برپا خواهد شد که عواید آن به نفع کودکان سرطانی خواهد بود.

دکتراسماعیل قادری مسئول جشنواره در این خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برآن هستیم تا این جشنواره در بافت سنتی عودلاجان برگزار شود چرا که بافت سنتی تهران با نام این جشنواره که سفره تهران، سفره ایرانی را به خود گرفته است همخوانی دارد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره هایی که به نوعی فرهنگ و تمدن ایران را معرفی می کنند باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی معرفی سفره ایرانی را از دیگر اهداف این جشنواره بر شمرد و تصریح کرد:غذاهای فوری مضرات زیادی از جمله چاقی را برای مصرف کننده به همراه دارد اما سفره اصیل ایرانی که غذاهایی همچون آبگوشت، کباب، آش و انواع خورشت ها را در خود جای داده که نیازهای اصلی بدن را تأمین کرده بدون آنکه آسیبی به آن برساند.

*سفر به تهران قدیم حاشیه ای شورانگیز از جشنواره غذا

سفره تهران قدیم گشت رایگان نیمروزه است که همزمان با برپایی جشنواره غذا برپا می شود.

سیدمحمدعلی محمدی مدیر بافت منطقه 12 در این خصوص گفت: این جشنواره که 27 تیرماه اجرا خواهد شد در یک گشت نیمروزه همشهریان می توانند ضمن شرکت در جشنواره غذا با چگونگی پیدایش تهران قدیم، و رخدادهای مهم تاریخی آن آشنا شوند و در طول مسیر نیز توسط ایستگاه های سلامت نسبت به اندازه گیری فشارخون و قندخون اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان جهت اطلاع از مراکز ثبت نام می توانند با شماره تلفن 33546713 و یا سایت http://www.uast37.ir/ مراجعه نمایند.

گفتني است: این جشنواره به همت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی روده و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی واحد 137 در تاریخ 27 تیرماه برگزار خواهد شد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.