پیر ملازهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بحران سوريه براي منطقه خاورميانه خطرناک است

یک کارشناس سياست خارجي گفت: شرايط امروز خاورميانه فقط براي سوريه خطرناک نيست بلکه بحراني است که مي تواند منطقه خاورميانه را در برگيرد.

محمد پیر ملازهي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تنش ميان دو کشور ترکيه و سوريه گفت: ترکيه در مسيري حرکت مي کند که هماهنگ با آمريکا و غرب بوده و در اين بين کشورهاي مرتجع عربي همچون عربستان سعودي و قطر نيز با حمايت از مخالفين بشار اسد به دنبال متشنج کردن اوضاع سوريه هستند.

وی در ادامه افزود: درگيري ها در سوريه به نفع برخي کشورها از جمله رژيم غاصب صهيونيستي بوده لذا شرايط امروز خاورميانه فقط براي سوريه خطرساز نيست بلکه بحراني است که مي تواند کل منطقه خاورميانه را در برگيرد.

پیر ملازهی با اشاره به اينکه ترکيه قصد دارد خود را به عنوان الگو در منطقه معرفي کند، تصريح کرد: ترکيه قصد دارد تا خود را به عنوان الگويي براي کشورهاي اسلامي در منطقه معرفي کرده و از اين طريق سياست هاي خود را در کشورهاي ديگر بويژه سوريه اجرا کند.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به نقش دو کشور روسيه و چين در معادلات سوريه خاطرنشان کرد: امروز منطقه خاورميانه محلي براي رقابت هاي شرق و غرب شده و دو کشور روسيه و چين با عدم حضور خود در اجلاس پاريس و وتوي قطعنامه هاي شوراي امنيت که عليه سوريه تصويب مي شوند نشان دادند که دو حريف قدر براي غرب و آمريکا در مورد مسئله سوريه هستند.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار