دیدار وزرای دادگستری ایران و عراق در بغداد

سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری در پاسخ به دعوت همتای عراقی خود الشمری با وی در کاخ دادگستری عراق دیدار کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،‌ سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری در پاسخ به دعوت همتای عراقی خود الشمری با وی در کاخ دادگستری عراق دیدار کرد.

در این دیدار طرفین با اشاره به امضای موافقتنامه‌های چهار گانه  و انتقال محکومین و معاضدت قضایی و کیفری که در سال گذشته میان دو کشور و در تهران به امضاء رسیده بود، بر تسریع در تصویب این موافقتنامه ها تأکید کردند.

در این دیدار وزیر دادگستری عراق با اشاره به تصویب موافقتنامه های مذکور در شورای وزیران و ارجاع موضوع به مجلس آن کشور پیگیری این موضوع را از کمیسیون قضایی مجلس از اولویت های کاری خود در هفته بعد دانسته و ابراز امیدواری کرد، مجلس عراق بتواند طی دو هفته آینده موافقتنامه های مذکور را تصویب کند.

در این دیدار همچنین وزیر دادگستری عراق با قبول سخت گیرانه بودن برخی قوانین مربوط به تردد غیرمجاز از مرزهای آن کشور اعلام کرد، دولت عراق لایحه ای را به این منظور برای تقدیم به مجلس آماده نموده است که امید است با تصویب آن تا حدودی مشکلات اتباع خارجی که به دلیل تردد غیر مجاز از مرزهای عراق به حبس های طولانی محکوم شده اند کاهش یابد./س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار