عضو كميته حاكميت باليني وزارت بهداشت؛

ارزیابی 860 بیمارستان کشور به منظور ارزیابی اعتباربخشی

عضو كميته حاكميت باليني وزارت بهداشت با بيان اينكه نتايج اعتباربخشي در زمان مقتضي اعلام و بيمارستان‌ها بر حسب آن درجه‌بندي مي‌شوند، عنوان كرد: نتايج حاصل از نخستين پيمايش تا پايان سال 91 اعلام مي شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر رضا تويسركان‌منش در نشست خبري كه به مناسبت برگزاري نخستين كنگره بين‌المللي اعتباربخشی ظهر امروزبرگزارشده بود، عنوان كرد: اين طرح سال گذشته از سوي وزارت بهداشت ابلاغ شد و سال 91 در كليه بيمارستان‌هاي كشور لازم‌الاجرا است.
 
وي با بيان اينكه پيش از اين براي اين نوع از استانداردسازي تجربه‌اي نداشتيم،گفت: ايده اوليه واگذاري اين كنگره سال گذشته به وجود آمد و با كشورهايي نظير هند، مالزي، آلمان و لبنان كه تجارب موفق‌تري در اين خصوص داشتند، وارد تعامل شدند. در نهايت نخستين كنگره بين‌المللي اعتباربخشي با حضور 15 سخنران از كشورهاي خارجي و صاحبنظران داخلي در روز نوزدهم تيرماه برگزار خواهد شد.
 
به گفته عضو كميته حاكميت باليني وزارت بهداشت، اين كنگره با حضور يك هزار نفر از مديران و سياست‌گذاران سلامت كشور برگزار خواهد شد.
 
تويسركان‌منش افزود: همچنين چهار كارگاه ايمني بيمار، رهبري و مديريت موثر در بيمارستان و بيان تجربيات موفق در كشورهاي ديگر برگزار مي‌شود و مواردي نظير افزايش بهره‌وري، نقش پزشكان در اعتباربخشي، مفهوم اعتباربخشي در نظام سلامت، نقش اعتباربخشي در تغيير رويكرد مديريتي در هدايت و رهبري مراكز درماني، فعاليت‌هاي لازم براي اعتباربخشي نظير ارتباطات موثر، صنعت‌سازي و همچنين نقش اعتباربخشي در اثربخشي خدمات باليني از جمله محورهاي موضوعي برگزاري كنگره خواهند بود.
 
دبير اجرايي نخستين كنگره بين‌المللي اعتباربخشي ارتقاي دانش و آگاهي مراكز بهداشتي و درماني در خصوص مفهوم اعتباربخشي، شناخت راهكارهاي كاربردي استانداردهاي اعتباربخشي در مراكز درماني و بررسي چالش‌هاي پيش‌روي استانداردهاي اعتباربخشي را از جمله اهداف برگزاري اين كنگره دانست و گفت: اقبال روزافزون جهاني به ويژه در دهه اخير به ارتقاي استانداردهاي ارتقابخشي در جهان نشان‌دهنده توجه به جايگاه اين استانداردها در ارائه مراقبت‌هاي ايمن است. در همين راستا كشور درصدد عملياتي نمودن فرآيند اعتباربخشي به عنوان ابزار علمي و كارآمد ارتقاي مستمر كيفيت در مراكز درماني است.
.
 
دبير اجرايي نخستين كنگره بين‌المللي اعتباربخشي با بيان اينكه نتايج اعتباربخشي در زمان مقتضي اعلام و بيمارستان‌ها بر حسب آن درجه‌بندي مي‌شوند، عنوان كرد: نتايج حاصل از نخستين پيمايش و ارزيابي بيمارستان‌ها بر مبناي استانداردهاي اعتباربخشي تا پايان سال 91 اعلام و در اختيار مردم قرار مي‌گيرد. بر اين اساس مردم هستند كه تصميم مي‌گيرند كدام بيمارستان را براي درمان خود انتخاب كنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.