اردبیل/

بهره برداری از چهار سد زیرزمینی در اردبیل

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: چهار سد زیرزمینی که هم اکنون در مناطق مختلف استان اردبیل در حال احداث است به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل علی حسین‌زاده امروز در مراسم بازدید از طرح‌های توسعه‌ای آبخیزداری در گرمی افزود: این چهار سد زیرزمینی در حاشیه سامبورچایی و همچنین سه مورد سد زیرزمینی در حاشیه رودخانه پیله‌رود در حال احداث است.

وی هدف از احداث این سدها را تأمین منابع آبی اراضی کشاورزی مناطق مختلف استان برشمرد و گفت: با هدف کنترل آب رسوب‌دار رودخانه‌ها و چشمه‌های جاری سدهای زیرزمینی طراحی و اجرایی شده که نخستین سد زیرزمینی استان نیز در گرمی در حال احداث و تکمیل شدن نهایی است.

حسین‌زاده افزود: این سد در روستای قره‌خان گرمی و حاشیه بالهارود که بسیاری از ایام سال کم آب است در حال احداث است تا به مشکلات کم آبی مردم منطقه پاسخ داده شود.

وی گفت: این رودخانه در اکثر مواقع خشک بوده و در زمستان نیز سیلاب آن خساراتی را به کشاورزان و زارعان وارد می‌کند که با احداث سد جدید زیرزمینی در این منطقه مشکلات در حال برطرف شدن است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اجرای چنین طرح‌های ابتکاری را در مهار خشکسالی‌ها و برخی از مشکلات پیش‌رو مناسب و مطلوب ارزیابی کرد./س 

برچسب ها: اردبیل ، بهره ، برداری ، از ، چهار ، سد ، زیرزمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.