سنندج/

گندم دروم مهم‌ترین رقم گندم در حال تحقیق در ایران

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم ایران گفت: مهم‌ترین رقم در حال تحقیق گندم صنعتی یا گندم دروم است که در صنعت تولید ماکارونی در کشور کاربرد دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران سنندج ، صادق‌زاده در جریان بازدید تعدادی از اعضای هیئت علمی موسسه تحقیقات کشاورزی ایران از ایستگاه تحقیقات کشاورزی قاملو در شهرستان قروه گفت: در زمینه غلات، مخصوصا در شرایط دیم تنش‌های محیطی و غیرمحیطی شامل سرما و خشکی تاثیرگذار هستند و در بیشتر مناطق کوهستانی ایران مثل آذربایجان و کردستان خشکی به این تنش‌ها اضافه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه موسسسه تحقیقاتی کشاورزی دیم کشور دارای پنج ایستگاه عمده در سطح کشور است، افزود: این ایستگاه‌ها با ایستگاه‌های دیگر در سراسر کشور همکاری نزدیکی دارند تا  موارد تحقیقاتی خود را در سراسر کشور ارزیابی کند و بتواند برای هر منطقه‌ای آب و هوایی نمونه‌های مناسبی معرفی کند.
عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم ایران اضافه کرد: سال 89 رقم ساجی معرفی شد که برای مناطق معتدل و معتدل سرد مناسب است.
وی گفت: برای مناطق سردسیر مشکل معرفی رقم داشتیم که تاکنون توانسته‌ایم چهار رقم لاین پیشرفته در حال معرفی را دارا هستیم تا بتوانند شرایط سخت و بسیار سخت مناطق سردسیر را تحمل کنند.
صادق زاده در پایان گفت: متوسط مصرف سرانه ماکارونی در ایران کمتر از 10 کیلوگرم است در حالی که در بیشتر کشورهای پیشرفته این سرانه بیشتر از 50 کیلوگرم است./ع
برچسب ها: گندم ، ماکارونی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.