ایران و عراق تفاهم نامه حقوقی امضاء می کنند

وزرای دادگستري ايران و عراق بر اهميت امضاي توافقنامه های حقوقی و قضایی برای مبادله محكومان و افراد تحت تعقيب در راستاي حفظ امنيت و ثبات دو كشور تاكيد كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم، مرتضي بختياري وزير دادگستري ايران با حسن الشمري همتاي عراقي و تعدادي از مسئولان قضایی عراق ديدار كرد. در این دیدار  دو طرف بر تكميل توافقنامه حقوقي،قضايي، مدني و جنايي بين بغداد و تهران تاكيد كردند.

حسن الشمري وزير دادگستري عراق گفت: اين توافقنامه ها مربوط به همكاري حقوقي و قضايي در زمينه تحويل افراد تحت پيگرد و انتقال محكومان است؛ از طرف عراق مراحل قانونی و نهایی آن انجام شده و اکنون در پارلمان در انتظار تصویب به سر می برد.

مرتضي بختياري وزير دادگستري ايران نيز گفت: ما از عقد اين توافقنامه با كشور همسايه خود عراق استقبال مي كنيم؛ زیرا اين توافقنامه نقش بزرگي در بستن پرونده های بازداشت شدگان وتفاهم نامه هاي حقوقي و قضايي بين دو كشور ايفا خواهد كرد.

برپايه اين گزارش، توافقنامه اي كه هيئت وزيران عراق تصويب كرد به پارلمان عراق در هفته هاي آينده به منظور راي گيري تقديم خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار