رئیس هیات داوران مسابقات چاپ ایران:

مهم ترین نکته کیفیت در صنعت چاپ سازگاری با محیط زیست است

رئیس هیات داوران مسابقات چاپ ایران معتقد است سازگاری با محیط زیست و جان انسان مهم ترین نکته ای است که در کیفیت یک کالای چاپی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا رضايي رئيس هيات داوران مسابقات چاپ ايران در گفت و گو با روابط عمومی دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ»، اظهار کرد: چاپ دنیای بسیار گسترده ای است و ما وقتی نام این صنعت را می آوریم باید روشن کنیم درباره کدام بخش آن صحبت می کنیم. آیا مد نظرمان چاپ در نشر است یا دیگر حوزه های آن.
وی افزود: در بخش چاپ و نشر با توجه به تکنولوژی های به وجود آمده متاسفانه صنعت چاپ حتی در کشورهای پیشرفته رشد منفی دارد و کیفیت چندانی پیدا نکرده است. اما در بخش بسته بندی آمارهای زیادی درباره رشد این بخش وجود دارد چراکه با دخالت بشر در بخش اکوسیستم محققان  توجه بیشتری به این مقوله داشتند تا با بالا بردن کیفیت حفظ جان مصرف کننده و طبیعت را تامین کنند.
این کارشناس صنعت چاپ تاکید کرد اگر قرار باشد درباره کیفیت در صنعت چاپ تحقیق و بررسی کنیم باید هر حوزه آن به صورت جداگانه مورد توجه قرار گیرند و با توجه به کارکردها و نوع مصرف کالاهای هر بخش تصمیم گیری کنیم.
وی کالای خوب چاپی را کالایی سازگار با محیط زیست، جان انسان و همچنین زیبا و با کیفیت توصیف کرد و گفت: در کنار همه این موارد باید در عین کیفیت، قیمت نهایی کالا پایین بیاید تا بتوانیم در دنیا صادرکننده هم باشیم.
رضایی افزود: رقابت در صنعت چاپ بی رحمانه و فشرده است و ما بدون داشتن کیفیت، سازگاری با محیط زیست و همچنین قیمت پایین نهایی، به جایی نخواهیم رسید.
رئیس هیات داوران مسابقات چاپ ايران در پایان ابراز کرد: امروزه باید دانش آموختگان صنعت چاپ و به ویژه نسل جوان به میدان تحقیق وارد شوند تا در این صنعت به کیفیت جهانی و رشد نزدیک شویم./ي2
برچسب ها: چاپ ، محیط زست ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار