رشد بیش از 30 درصدی بودجه انجمن های علمی دانشجویی

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم از رشد بیش از 30 درصدی بودجه انجمن های علمی دانشجویی خبر داد.

جلیل دارا، مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: بودجه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ها امسال با توجه به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از 30 درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ضرورت حمایت از انجمن های علمی دانشجویی به عنوان حلقه مرتبط صنعت و دانشگاه در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با حمایتی که از معاونت پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این خصوص صورت گرفت بیش از 30 درصد بودجه انجمن های علمی دانشجویی را به همراه داشت.

* برخی از دانشگاه ها از حمایت 100 درصدی برخودار شدند

جلیل دارا در ادامه گفت: این حمایت ها بر اساس شاخص های فعالیت های انجمن های علمی دانشگاه ها طی دوره های گذشته صورت گرفته و در این بین برخی از دانشگاه ها از حمایت 100 درصدی برخودار شدند و برخی از دانشگاه ها به دلیل عدم تقویت فعالیتهای علمی خود حمایتی از آنها تعلق نگرفت.

وی افزود: در سال گذشته 2 میلیارد و 900 میلیون تومان بودجه برای انجمن های علمی در نظر گرفته شده بود که با توجه به رشد بیش از 3 درصدی آن امسال 3 میلیارد و 700 میلیون تومان تخصیص یافت.

وی خاطر نشان کرد: این بودجه به بیش از 3100 انجمن علمی دانشجویی در 82 دانشگاه کشور اختصاص داده شده است./ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار