فومني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشريح كرد؛

امكان ائتلاف با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل

دبير كل جبهه مردمي اصلاحات گفت: شوراي راهبردي اصلاحات آمادگی ائتلاف با تمام گروه‌هاي سیاسی معتدل اعم از اصلاح طلبان و اصولگرايان معتدل را دارد.

محمدزارع فومني در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، اتئلاف یکپارچه و اتحاد میان اصولگرایان  و اصلاح طلبان را ناممکن دانست و گفت: اتحاد بين اين دو حزب با توجه به رويكردشان بنا به دلايلي ممكن نيست.

وی با بیان اینکه متولی و هماهنگ کننده بین احزاب و گروهها نباید محدود به چند گروه و حزب قدیمی باشد، تصریح کرد: ساز و کاری برای انتخابات آینده می تواند نتیجه بخش و دربر گیرنده تمامی گروهها و احزاب اصولگرا و اصلاح طلب باشد.

وی گفت: کسانی که متولی ایجاد هماهنگی و وحدت بین احزاب و گروه های جریان اصولگرایی و اصلاح طلبي مي شوند، نباید تنها محدود به چند حزب و گروه قدیمی باشند و باید در تصمیم گیری‌ها از نظرات تمام گروه ها استفاده شود و پیشنهادات آنان مورد توجه قرار گیرد.

فومني افزود: البته ممکن است بعضی نامزدهای اصولگرا که به لحاظ رویکرد به اصلاح طلبان نزدیکتر باشند با يكديگر به اجماع برسند.

 ائتلاف اصولگرايان با اصلاح طلبان بسته به شرايطي ممكن است

 وی با بیان اینکه شوراي راهبردي اصلاحات درصدد ايجاد و تحكيم جايگاه وحدت بين اصلاح طلبان است، گفت: ما معتقد به تصمیم گیری از پایین به بالا هستیم و اعتقاد نداریم که پشت درهای بسته تصمیم گیری شود و این را منطبق با کار حزبی نمی دانیم، بنابراین وارد آن ساز و کار وحدتی خواهیم شد که مبتنی بر کار گروهی و تصمیمات حزبی باشد و اين شورا براي اين امر مهم تلاش مي‌كند.

وی با اشاره به هدف جبهه مردمي اصلاحات برای حضور در رقابت های سیاسی گفت: جبهه مردمي اصلاحات رسالت خود را فراتر از شرکت صرف در انتخابات می‌داند و قصد دارد با تشکیل دولت و پارلمان سایه، به سلامت دولت و مجلس کمک کند.

فومني با بیان اینکه جبهه اصلاحات برنامه های جدی برای انتخابات آینده دارد، گفت: ما در انتخابات ریاست جمهوری  قوی شرکت خواهیم کرد و حرفی برای گفتن خواهیم داشت.


وی در پاسخ به این سوال که آیا جبهه مردمي اصلاحات از کاندیداتوریهاي خود حمایت می‌کند، گفت: این جبهه 5 تن از اصلاح طلبان  را در اولويت نسبت به دیگر کاندیداها می داند، اما همه چیز مربوط به آینده می شود چرا که اگر اين افراد تکلیف را در نیامدن بدانند ما نیز چهره های اثرگذار دیگر اصولگراي معتدل نزديك به تفكر اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داشت.

 
آماده ائتلاف با گروههای معتدل هستیم

دبيركل جبهه مردمي اصلاحات با بیان اینکه نگاه ما به افراد براساس گروه بندی سیاسی نیست، گفت: ما به افراد بر اساس اینکه اصلاح طلب هستند و یا اصولگرا نگاه نمی کنیم، زیرا  هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا بال های نظام هستند که بدون هر یک از آنان نمی توان پرواز کرد.

فومني در پایان خاطر نشان کرد: معیار سنجش و اندازه گیری ما سیاست مبتنی بر اخلاق است و این آمادگی را داریم که با تمام افراد و گروه های معتدل ائتلاف کنیم.

/ش3

 

برچسب ها: احزاب ، فومنی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار