سردار فضلي در جمع خبرنگاران:

امسال 2 ميليون نفر در اردوهاي جهادي شرکت مي‌کنند

جانشين سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه امسال قريب به 20 هزار نقطه براي اعزام دانشجويان جهادي تعيين شده است گفت:‌ امسال 2 ميليون نفر در اردوهاي جهادي حضور خواهند داشت.

به  گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار علي فضلي در حاشيه مراسم افتتاحيه اردوهاي جهاد دانشجويي در جمع خبرنگاران درباره تعداد اردوهاي مذكور در سال جاري اظهار داشت: در عزيمت جوانان دانشجو، دانش‌آموز، طلاب، خواهر و برادر از محلات و مساجد و دانشگاه‌ها مشاركت كمي و كيفي صورت مي‌گيرد و مختص بسيجيان نيز نيست و هر عزيزي كه داوطلب سازندگي‌ است در مناطق محروم كه محتاج حضور آنها هستند مي‌تواند حضور داشته باشد.

وي افزود: اين مسائل، نسبي بوده و نيمي از آن براي خود جوانان است براي مقابله و مبارزه با نفس و نيمي ديگر از آن غير از عرصه‌هاي فرهنگي و عرصه خدمت رساني است به ويژه در مناطق محروم كه در سال گذشته قريب به سه هزار گروه جهادي از دانشجويان،‌ دانش‌‌آموزان و طلاب از مساجد و محلات توفيق عزيمت به مناطق سازندگي را  پيدا كردند و قريب يك ميليون نفر را شامل مي‌شد.

جانشين سازمان بسيج  مستضعفين اضافه کرد: امسال به فضل خداوند با تعاملات و انسجام و هماهنگي بيشتر قريب به دو برابر سال قبل که حدود 2 ميليون نفر را شامل مي‌شود در گروه‌هاي جهادي از همه اقشار در بسيج سازندگي براي امت‌مان حركت مي‌كنند که خواهران، برادران،‌شيعه،‌سني،  اساتيد، دانشجويان، طلاب و همه قشرها را شامل مي‌شود.

سردار فضلي تصريح كرد:‌ آنچه كه بين ما و دولتمردان برنامه ريزي شده عينا همان را عزيزان جهادي عملياتي كردند و امسال قريب به 20 هزار نقطه كه 12 هزار تاي آن مدرسه است و ساير بخش ها با هماهنگي استانداران، فرمانداران، سپاه‌هاي استاني اين اقدام بزرگ ساماندهي و سازماندهي شده و حتي براي ماه مبارك رمضان كه قدري شايد به خاطر روزه عزيزان اين كاروان‌هاي سازندگي موانعي داشته باشند آنها هم بخش‌هاي داوطلب دارند كه در اين ماه مبارك اجرا و عملياتي خواهند كرد.

 جانشين سازمان بسيج  مستضعفين اظهار داشت:‌ در سال 90 قريب به 100 هزار نفر از عزيزان و برادران و خواهران دانشجو در امر مقدس سازندگي  حضور داشتند و امسال به فضل خدا حدود دو برابر تدبير و برنامه‌ريزي شده كه اميدواريم هيچ مانعي پيش نيايد و عملياتي شود.

وي افزود: جهاد سازندگي، الگوي بسيار مباركي بود که توانست بسياري از محروميت‌ها را در دهه اول انقلاب با بسيج گروه‌هاي تحصيل كرده و گروه‌هاي مختلف قدري كاهش دهد.

جانشين سازمان بسيج  مستضعفين با اشاره به اينكه در عرصه‌هاي سازندگي، ورزشي، فرهنگي، علمي، قرآني و هر چيزي كه در آنجا احساس نياز شده اين عزيزان اعزام مي‌شوند افزود: اين همان عزيزاني هستند كه سال قبل عزيمت كرده‌اند و اين عزيمت تكرار شده و اميدواريم با تكرار مكررات و آشنايي اين عزيزان با جهاد در مناطق معين سرعت بيشتري پيدا كند و محروميت را از چهره شهرها و روستاها و مردم خوب و عزيزمان كاهش دهد.

سردار فضلي درباره نقش تحريم‌هاي كشورهاي غربي  و نقش فعاليت‌هاي سازندگي دانشجويان و اقشار كشورمان براي مقابله با اين تحريم‌ها گفت:‌ اين تحريم‌ها چيز جديد و واژه نويي نيست كه امسال تحريم شده‌ايم؛ 33 سال است كه تحريم هستيم و اشكال آن موضوعات و شرايط آن متفاوت بوده است.

جانشين سازمان بسيج  مستضعفين افزود: اگر در تحريم نبوديم به اين ميزان توسعه و سرعت نمي‌توانستيم دست پيدا كنيم. در ابتداي دفاع مقدس ما سلاحي كه بتواند 50 كيلومتر جلوتر از خودمان را بزند نداشتيم و بالاترين توپ‌هاي سنگين ارتش مقتدر جمهوري اسلامي ايران توپ‌هاي 175 بود كه زير 40 كيلومتر برد داشت و حداكثر 10 تا 20 كيلومتر را مي‌توانست زير آتش بگيرد و بقيه‌اش پشت خط حاشيه امنيت قرار داشت. اما آيا امروز اين طور است.

وي افزود: ما يك روز در كشورمان موشك را نمي‌شناختيم و نمي‌دانستيم كه از چه اجزايي تشكيل مي‌شود  و اگر هم در كشور وجود داشت غربي‌ها مي‌آوردند و با خودشان مي‌بردند؛ ولي امروز، جوانان عزيز ما اين نيازمندي‌ها را تامين كرده‌اند.

سردار فضلي گفت:‌ در دوران دفاع مقدس با مشقات و سختي‌هاي فراواني موشك‌هاي خود را تامين مي‌كرديم و توپخانه نداشتيم و آنرا از عراقي‌ها غنيمت گرفتيم؛ اين شرايط تداوم پذير نبود و بايد موشك‌ها را مي‌ساختيم و امروز ساخته شده و بي نياز هستيم لذا اگر در گذشته از يك نقطه بايد دشمن را نشانه مي‌گرفتيم امروز از همه نقاط ايران اسلامي كه همه جا قلب ايران است قادريم كه از مردم عزيز در كشورمان دفاع كنيم.

جانشين سازمان بسيج  مستضعفين ادامه داد: دشمن به خوبي اين را مي‌داند كه ما به چه توانمندي‌هايي اشراف و دسترسي پيدا كرده‌ايم و اميدواريم كه حماقت نكنند.

وي در پايان خاطرنشان کرد:‌ مراسم اردوهاي جهاد دانشجويي به صورت نوبتي در جاهاي مختلف برگزار مي‌شود؛‌مثلا خرداد ماه سال گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد که آغاز حركت كاروان‌هاي بسيج سازندگي بود و امسال هم اين نماد زيبا در دانشگاه علامه  برپا شد.

/ش3

 


 

برچسب ها: سردار ، فضلی ، جانشین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار