هفته ي آينده؛

اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی با حضور 80 كشور برگزار مي شود

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی با حضور هزار و 500 زن از ایران و 80 كشور سه شنبه آینده به مدت دو روز در مركز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، علی اكبر ولایتی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی با اشاره به برگزاري اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی در سه شنبه ي آينده، گفت: اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی با حضور هزار و 500 زن از ایران و 80 كشور سه شنبه آینده به مدت دو روز در مركز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

وی تصریح كرد كه از ظرفیت تمامی نهادها، دستگاه ها و شخصیت های حقیقی كشور برای برگزاری این اجلاس در كشور استفاده شده است.

دبیركل مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: میهمانان این اجلاس برای آشنایی با جایگاه زنان ایرانی در حوزه های مختلف علمی ، فرهنگی ، دینی و ورزشی در روزهای 18، 19 و 22 تیرماه از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و قم دیدار می كنند.

ولایتی یادآور شد كه این اجلاس با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود.

وی با بیان این كه در روز اول این اجلاس 6 كمیسیون برگزار می شود، گفت: شركت كنندگان در این كمیسیون های تخصصی مقاله های خود را ارایه می كنند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب تصریح كرد كه شركت كنندگان همچنین در این اجلاس سخنرانی و در بخش گفتگوهای آزاد شركت می كنند.

ولایتی از برگزاری نمایشگاهی جانبی در حاشیه این اجلاس خبر داد و افزود: تلاش شده بخشی از دستاوردهای عظیم نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف در معرض دید شركت كنندگان داخلی و خارجی قرار گیرد و علاوه بر آن به طور ویژه دستاوردهای كشور در حوزه زنان عرضه شود.

وی توضیح داد كه یك هزار و 200 زن خارجی شركت كننده در این اجلاس با سطوح بالای علمی و فعال در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند و برخی نیز دارای جایگاه حقوقی در دولت كشور خود همچون وزیر یا عضو پارلمان هستند.

دبیركل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره اهداف برگزاری این اجلاس بزرگ، یادآور شد: هزار و 500 زن ایرانی و خارجی با مذاهب و ملیت های گوناگون در این اجلاس گردهم می آیند تا تبادل اندیشه كنند و طی یك بیانیه پایانی درباره مساله بین المللی اسلامی زنان تصمیم بگیرند.

ولایتی، سازماندهی برنامه ها برای برگزاری این اجلاس را كاری دشوار توصیف و تصریح كرد: واقعیت این است كه مسلمانان دیرهنگام فعال شده اند و دلیل آن نیز این است كه استعمارگران حدود 200 سال ركود و رخوت را بر امت اسلامی تحمیل كردند و وطن فروشان و دین فروشانی كه عامل استعمار به شمار می رفتند بر سرنوشت ملت های مسلمان حاكم بوده اند.

وی یادآور شد كه مهم ترین سلاح بیگانگان در دشمنی علیه اسلام سلاح فرهنگی است كه در مقابل این سلاح باید دفاع فرهنگی داشت.

وی ادامه داد: اكنون كه مسلمانان بیدار شده اند به معنای آن است كه باید از رخوت و ركود بیرون آمد و گذشته را جبران كرد.

ولایتی به تلاش غربی ها برای جهت دادن دستاوردهای مهم مسلمانان در جهت اهداف خود اشاره و اضافه كرد: شاهد هستیم كه غربی ها دایم در حال تشكیل جلسه به عنوان دوستان سوریه و در واقع دشمنان این كشور هستند و تاكنون چهار نشست در این زمینه برگزار كرده اند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب خاطر نشان كرد: اقدام و تلاش غربی ها این است كه آنچه را كه در شمال آفریقا از دست داده اند، جبران كنند. /س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار