نگاهی به ذره بین 20:30

خودروی 500 میلیونی در پایتخت/ ساخت نخستین گوشی همراه ضد آب در ایران

ذره بین این هفته با اظهارنظر رییس پلیس راهور درباره شماره گذاری یک خودروی عجیب شروع می شود و در پایان از نخستین گوشی همراه ضدآب ایرانی رونمایی می کند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در حالی که در سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده شد خبری به گوشمان رسید که خودرویی چند صد میلیونی برای شماره گذاری وارد کشور شده است.
در وضعیتی که داشتن یک پراید برای بعضی ها آروزست، سوارشدن خودرویی چند صد میلیونی برای عده ای مانند آب خوردن است.

شماره گذاری خودرویی بدون کسیه هوا و ترمز ABS
رئیس پلیس راهور کشور سردار مومنی در این رابطه گفت: ورود و شماره گذاری خودروی مازراتی برای ما نیز جای سوال است که چه طور سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یک خودروی چند صد میلیونی مجوز شماره گذاری می گیرد.
وی افزود: بسیاری از مردم پیگیری کرده اند که چرا چنین خودروی بدون کیسه هوا و ترمز ای بی اس می تواند وارد بازار شود.
مومنی با اشاره به تعداد این خودروهای اظهار داشت: هنوز از تعداد دقیق وارد شده این خودروها اطلاعاتی نداریم ولی مطمئن هستیم که بیش از یک دستگاه خودروی مازارتی وارد شده همه مراحل شماره گذاری هم طی شده است.

بنزین 700 تومانی تحفه رانندگان تاکسی
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بسیاری از رانندگان تاکسی از مشکل بنزین 700 تومانی گله دارند و وعده های مسئولان حمل و نقل و ترافیک برای حل این موضوع پس از دو ماه هنوز بی نتیجه مانده.
جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این مشکلات گفت: هیچ برنامه تصمیم گیری برای حذف 20 درصد از سهمیه بنزین تاکسی های شهر تهران صورت گرفته و اتفاق چند ماه اخیر تنها مشکلی در سیستم سامانه هوشمند بوده است.
وی افزود: مشکل پیش آمده باعث شد اجرای عملیات تبدیل بنزین 100 تومانی به دو برابر 400 تومانی و افزایش 20 درصد سهمیه بنزین ها با مشکل روبه رو شد اما قول می دهیم سهمیه بنزین خرداد ماه در مرداد جبران شود.

مسافرت به اصفهان از 7400 تومان به 15000 تومان

قطار یکی از وسایل حمل و نقل برون شهری است که نقش مهمی در مسافرت ها و ترددهای کشوری دارد اما در این میان قطار تهران- اصفهان از استثنائات این ناوگان برون شهری است چرا ؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران نرخ بلیط قطار تهران- اصفهان با توجه به دو قطار نه چندان متفاوت، متغیر می باشد به گونه ای که یک بلیط 7 هزار و 400 تومان و دیگر 15 هزار تومان است.
یکی از مهمانداران قطار تهران – اصفهان در این رابطه به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: دلیل تفاوت نرخ این بلیط ها ، بازسازی شدن چند قطار است که باعث شده تا مبلغ بلیط 8 هزار تومان اضافه گردد.
وی افزود: اما تمامی این قطارها فاقد سرویس بهداشتی تمیز و قابل استفاده سیستم تهویه هوا و فاقد نظافت کلی داخل قطار است.

ساخت اولین گوشی همراه ضد آب در کشور
تلفن همراه ساخت داخل با تکنولوژی ضد آب بودن اختراع شد.این گوشی که ساخت داخل است تا نیم متر در زیر آب عمل کرده و از کار نمی افتد و در صورت بروز هر گونه اختلالی بلافاصله از سوی شرکت تولیدی ایران تعویض می گردد./ا
برچسب ها: خودرو ، ذره بین ، راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار