هشدار دولت ميانمار به سوچي

دولت میانمار به آنگ سان سوچی رهبر مخالفان، هشدار داد در سخنان خود از واژه برمه برای نام بردن از كشور استفاده نكند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه استار، بر اساس این گزارش مقامات میانمار به رهبر مخالفان دستور دادند تا در خطابه ها و سخنرانی های خود همچنان از نام میانمار برای كشورش استفاده كند.

دولت كنونی میانمار دو دهه پیش نام كشور را از برمه كه میراث دوران استعمار انگلیس بود، به میانمار تغییر داد.

آنگ سان سوچی رهبر مخالفان میانمار و حزب وی موسوم به اتحادیه ملی برای دمكراسی با تغییر نام كشور از برمه به میانمار مخالف بوده و آن را اقدامی نمادین از سوی نظامیان حاكم بر كشور برای خلق یك كشور جدید عنوان كرده اند.

كمیسیون انتخابات میانمار، آنگ سان سوچی را به علت استفاده از واژه برمه به جای میانمار كه نام كنونی رسمی كشور است، به نقض سوگند وفاداری به قانون اساسی كشور متهم كرده است.

بیانیه این كمیسیون، تصریح كرد: بر اساس قانون اساسی نام كشور میانمار است و هیچ كس حق ندارد كشور را با نام دیگری خطاب كند.

رهبر مخالفان میانمار كه بیش از دو دهه در بازداشت خانگی دولت نظامی حاكم بسر می برد، در پی آغاز اصلاحات سیاسی توسط دولت جدید بار دیگر وارد عرصه سیاسی میانمار شد و توانست در انتخابات اخیر میان دوره ای پارلمان به مجلس راه یابد.

رهبر مخالفان میانمار كه هم اكنون از اعضای پارلمان این كشور نیز محسوب می شود در سفر اخیر دوره ای خود به كشورهای اروپایی بارها در سخنرانی های خود كشورش را برمه خطاب كرده است.

دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس نیز بارها بدون توجه به قانون اساسی میانمار در سخنان خود از واژه برمه استفاده كرد.

برچسب ها: سوچی ، میانمار ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار