با حضور رئیس جمهور صورت مي گيرد؛

معرفي جوانان برتر کشور در 11 تيرماه

11تیر ماه جوانان برتر کشور توسط رئیس جمهور و مسئولین کشوری و لشکری معرفی و تقدیرمی شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران 11تیر ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز ملی جوان جوانان برتر کشور توسط رئیس جمهور و مسئولین کشوری و لشکری معرفی و تقدیرمی شوند.
همه ساله در روز جوان 11 شعبان و همزمان با سالروز میلاد حضرت علي اكبر(ع) به منظور شناسايي، معرفي الگوها و تجليل از جوانان برتـر با هدف زمينـه‌سازي بـراي توسعه ارزشهاي متعالي و روحيـه فداكاري و ايثار، خلاقيت، افزايش نشاط اجتماعي و اميد به آينده، تقويت ايمان، روحيه خودباوري و اعتماد به نفس ملي، ايجاد زمينه‌هاي مشاركت در عرصه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و علمي، حمايت از فعاليت‌هاي هويت‌آفرين، تقويت روحيه تحقيق، ابداع و ابتكار، الگو سازي منـاسب، شناسـايي و ارزش‌نهادن به انديشه‌هاي سازنده جوانان ايـران اسلامي، جشنواره ی ملی جوان ایرانی
بانام جشنواره حضرت علی اکبر (ع) برگزار مي‌شود.
امسال نخستین بار است که دستگاه­ها و نهادهای مختلف کشور تحت عنوان شورای هماهنگی جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) در کنار هم جمع شده ­اند تا جوانان برتر ایرانی را معرفی کنند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي(انتخاب جوان برتر در موضوعات فرهنگی و هنری) وزارت جهاد کشاورزی (انتخاب جوان برتر کشاورز و روستایی) مرکز مدیریت حوزه­های علمیه سراسر کشور (انتخاب طلبه جوان) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (انتخاب جوان برتر در عرصه كارآفرينی، انتخاب جوان برتر دارای توانائی‌های خاص) کمیته‌ای متشکل از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (انتخاب جوان برتر مبتکر و مخترع) کمیته‌ای متشکل از وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور، جمعیت هلال احمر،سازمان بسیج مستضعفینو جهاد دانشگاهی (انتخاب جوان برتر در حوزه فعالیت های اجتماعی) شورای عالی ایرانیان (انتخاب جوان ایرانی برتر خارج از کشور) ستاد کل نیروهای مسلح (انتخاب جوان برتر سرباز) را برعهده دارند.
وزیر ورزش و جوانان درباره این جشنواره گفت: جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) فرصتی برای شناسایی جوانان ایرانی به عنوان
سرمايه هاي ملی کشور و معرفی این ظرفیت عظیم به جامعه و نظام است.
محمد عباسی با اشاره به اینکه در این جشنواره قطعاً شاهد درخشش استعدادهای جوانان برتر ایرانی خواهیم بود افزود: فعالیت در حوزه جوانان به دلیل تنوع و گستردگی، دارای وضعیت فرابخشی است و باید مراکز اجرایی مختلف کشور در حوزه
­های علمی، عملیاتی و اجرایی در این زمینه فعال شوند.
وی تصریح کرد: جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با مشارکت دستگاه­ها و نهادهای مختلف اجرایی کشور این امکان را برای نخستین بار فراهم ساخته است تا جمع بزرگی از مسئولان و دستگاه­ها در شناسایی، معرفی و الگوسازی جوانان برتر کشور سهیم باشند.
عباسی افزود: پرداختن به موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری در این جشنواره موجب شده است جمع کثیری از جمعیت جوان کشور مخاطب جشنواره حضرت علی اکبر(ع) باشند. این جشنواره در بخش­های مختلف برگزار می­شود که هر کدام به صورت ملی و تخصصی برگزار می ­شوند.
وی افزود: این جشنواره در عین حال که امکان تجربه و حضور در میادین بزرگ را به جوانان می­دهد، باعث دیده شدن، مطرح شدن و معرفی جوانانی می­شود که تاکنون این امکان برایشان فراهم نشده بود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شعار جشنواره حضرت علی اکبر(ع) گفت: این جشنواره در حقیقت عرصه رقابتی برای نسل جوان است که از روستاها تا کلان شهرها و حتی جوانان خارج از کشور را در می­گیرد و موجب تبادل و تقابل افکار و آشنایی جوانان با امور مختلف می­ گردد که در نهایت با تداوم برگزاری این جشنواره بزرگ شاهد رشد اندیشه و باورهای نسل جوان خواهیم بود.
شناسايي جوانان مستعد و توانمند و برنامه‌ريزي مناسب براي سازماندهی آنان ارج نهادن به انديشه‏هاي سازنده‌ي جوانان در تمامي عرصه‌هـا، الگوسازي مناسب براي جوانان و كمك در جهت رشد و ارتقاء هدفمند تقويت روحيه تحقيق، ابداع و ابتكار در تمام زمينه‏هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و علمي از طريق حمايت مادي و معنوي، حمايت از فعاليت‌هاي هويت‌آفرين متناسب با شاخص‌هاي ايراني اسلامي،ايجاد زمينه‌هاي لازم براي مشاركت نسل جوان در عرصه‌ زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده جوانانهاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و علمي، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملي در بین جوانان و مينه‌سازي براي بروز ايمان، ارزش‌هاي متعالي و روحيه فداكاري و ايثار در نسل جوان از جمله اهدافی است که وزارت ورزش و جوانان در برگزاری این جشنواره دنبال می کند.
وزیر ورزش و جوانان در این زمینه می گوید: وزارت ورزش و جوانان الگوسازی برای جوانان از میان هم­نسلان خود و زمینه­سازی برای بروز استعداد، خلاقیت، رشد توانمندی ­های فردی، مشارکت اجتماعی و حس خودباوری در نسل جوان را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا سعی دارد زمینه را برای حضور گسترده جوانان در فعالیت­های اجتماعی فراهم سازد.
محمد عباسی افزود: وقتی جشنواره همزمان با برگزاری آن در سطح ملی به صورت گسترده در سطح استانی نیز برگزار شود، به نوعی تمامی جوانان ما به مشارکت و رقابت سالم و سازنده فراخوانده می­شوند و عرصه­ای مساعد برای دیده­شدن و مطرح شدن استعدادهای ناب و برتر جوان در سراسر کشور فراهم می ­شود.
عباسی اظهار داشت: هم اکنون این گام مهم در وزارت ورزش و جوانان و مدیریت­های استانی این وزارتخانه به صورت گسترده و همزمان با هفته جوان برداشته شده است. این مهم در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و مفیدی از جوانان توانمند و برگزیده ایرانی در سطوح مختلف استانی، منطقه­ای و کشوری است تا جهت بهره­برداری در اختیار مدیران، کارشناسان و سیاستگذاران برنامه­ های کلان کشوری و مسئولین نظام قرار گیرد. عباسی معتقد است جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع)، فرصتی برای ارائه الگوی سالم، انقلابی و ایمانی به جوانان ایرانی است.
وزیر ورزش و جوانان جشنواره را تحقق تدبیر رهبر معظم انقلاب دانست و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب جمعیت جوان کشور را فرصتی غنی برای کشور می داند. بیش از همه اقشار، جوانان در این جشنواره مورد خطاب هستند و یک دلبستگی و پیوند خاصی میان جوانان و رهبر وجود دارد.
عباسی با بیان اینکه حضرت علی اکبر(ع) که الگوی تمام جوانان تاریخ اسلام بوده اند، افزود: در جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) بنا داریم؛ جوانان برومندی که ولایت مداری شان، درعرصه عمل به اثبات رسیده است را معرفی کنیم.
وی ادامه داد: سرمایه های انسانی مهمترین سرمایه ها هستند و کشوری که منابع انسانی آن جوان است بیشترین و بالاترین قدرت را دارد که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران از نیروی جوان بهره مند است.
همچنین محمد صادق اکبری دبیر جشنواره حضرت علی اکبر (ع) با بیان این که جوانان ایران اسلامی در مسیر رشد، تعالی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران تحت نظارت رهبر معظم انقلاب اسلامی گام بر می­ دارند افزود: جوانان ایران اسلامی در مسیر رشد تعالی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران تحت نظارت رهبر معظم انقلاب گام بر می­دارند. وی افزود: وظیفه ما تقویت و حمایت جوانان برگزیده است چرا که این جشنواره برای تأثیر گذارترین قشر جامعه یعنی جوانان برگزار می شود .
گفتنی است جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در بخش های مختلف از تاریخ 22خرداد شروع به کار کرد و اختتامیه نهایی جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) یازدهم تیرماه همزمان با روز ملی جوان با حضور رئیس جمهور و مقامات عالی کشور و جوانان برتر در بخش های مختلف برگزار می­ شود./ل
گزارش از محبوبه مردادي 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار