گرگان/

پاکسازی 6 شهر گلستان از معتادان پرخطر

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر گلستان گفت: با افتتاح مرکز ترک اجباری توسکستان شش شهر استان بیش از 90 درصد از معتادان پرخطر پاکسازی شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، منصور علیرضایی در همایش مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: هفته اول تیرماه به مبارزه با موادمخدر این ماده افیونی که امروزه بسیاری از آسیب‎های اجتماعی را به وجود آورده است نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه دو کشور پاکستان و افغانستان که مرکز اصلی تولید مواد مخدر هستند در نزدیکی کشور ما قرار دارد خاطرنشان کرد: بعد از نفت و اسلحه سومین تجارت غیرقانونی دنیا موادمخدر است که سالانه یک هزار و 600 میلیارد دلار سود به همراه دارد.

علیرضایی اذعان کرد: تولید تریاک در افغانستان به 58 هزار و 800 تن رسیده و 17 استان این کشور مشغول کشت خشخاش هستند.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر گلستان ابراز داشت: در سال‎های اخیر قاچاقچیان برای رسیدن به سود سرشار تولید موادمخدر صنعتی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه شیشه در سال 1381  بالغ بر 120 میلیون تومان قیمت داشته است یادآور شد: این ماده در حال حاضر به قیمت شش میلیون تومان رسیده است که نشانگر توطئه شوم دشمنان برای جوانان کشور ما است.

علیرضایی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان و سوداگران موادمخدر برای رسیدن به سود سرشار بسیاری از انسان‎ها را قربانی می‎کنند و امروزه بیش از 170 کشور جهان با معضل اعتیاد مواجه است.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر گلستان با اشاره به اینکه برای مبارزه با این آسیب اجتماعی دو کار اساسی در دستور کار قرار گرفته است متذکر شد: در نخستین اقدام به دستور استاندار گلستان جمع‎آوری معتادان پرخطر از سطح شهرها و افتتاح مرکز ترک اعتیاد توسکستان در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با افتتاح مرکز توسکستان در فاز دوم ظرفیت این مرکز به 170 نفر رسید و توانسته‎ایم تاکنون شش شهر استان را بالای 90 درصد از معتادان پرخطر پاکسازی کنیم.

علیرضایی پیشگیری و روشنگری را از دیگر اقداماتی دانست که در این راستا در دستور کار قرار گرفته است و افزود: برای این امر پروژه‎ها، مقالات و پایان‎نامه‎های کارشناسان در زمینه مبارزه و پیشگیری با اعتیاد مورد حمایت قرار خواهد گرفت./ج1

برچسب ها: گرگان ، معتاد ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.